vrijdag 20 december 2019

Intermezzo – Arnold (2)

Nood breekt wet. En dus had ik al contact opgenomen met Peter R. de Vries, met Opsporing verzocht, ja zelfs met Aktenzeichen XY … ungelöst. Hij was immers al ruim een week weg. Van de ene dag op de andere. Foetsie, spoorloos verdwenen. Voor altijd? En hij was nog wel zo’n vertrouwd gezicht in het Horster straatbeeld! ‘Vriend’ is een groot woord, maar een goede bekende was Arnold – want over hem heb ik het natuurlijk – op z’n minst, zeker na de interviews die hij me in 2015 en in maart van dit jaar toestond (klik hier en hier).


Wat zou hem in godsnaam zijn overkomen? Vermoord? Weggelopen? Ontvoerd? Gewoon bezweken aan een van zijn zo talrijke verwondingen? Misschien het ziekenhuis ingeslagen door potenrammers nadat hij onlangs ogenschijnlijk een voorzichtig pro-genderneutraliteit-statement had gemaakt?


Hoe dan ook: hoogst verontrustend allemaal. Kunt u zich daarom misschien mijn opluchting voorstellen toen ik Arnold gistermiddag om 15.26 uur weer op z’n oude vertrouwde stekje voor de Etos in Horst aantrof, bright and shiny als zelden tevoren?


Eind goed, al goed? Dat valt nog maar te bezien. Nog geen drie uur later, om 17.49 uur om precies te zijn, ontving ik van Peter Janssen deze foto, tien minuten eerder eigenhandig door hem gemaakt:


Voor wie het niet kan lezen, het opschrift op het briefje luidt: ‘Om Arnold mee vast te maken aan de regenpijp.’ Commentaar van Peter: ‘Wat moeten we hiervan denken? Dat had ik niet achter die vriendelijke dames van Etos gezocht. Teveel 50 tinten grijs gekeken. Kunnen de naam beter veranderen in Eros.’ Verder vraagt Peter zich ook al af: ‘Zou hij ontvoerd zijn geweest dat ze hem aan de regenpijp moeten vastbinden? Of weggelopen? Of hij was eindelijk naar de dokter. De beste man heeft al jarenlang zoveel kwaaltjes …’


Vanmiddag als goede bekende een gesprekje met Arnold proberen aan te knopen. Hij bleek er absoluut nog niet voor in de stemming te zijn. Een dezer dagen maar eens een nieuwe poging wagen.


In de tussentijd blijf ik me het hoofd breken over de vraag naar het waarom van zijn verdwijning en de vraag naar het waarom van zijn ketening aan de regenpijp. Hebben ‘die vriendelijke dames van Etos’ inderdaad snode plannen met Arnold? Of zouden ze die inmiddels al hebben uitgevoerd? Vanmiddag was Arnold namelijk alweer ontketend …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten