maandag 19 april 2010

Klein mysterie 151 – Getut en gemier (5)

In wat voor een gekke wereld leven we eigenlijk als zelfs de pastoor van Meerlo, Tienray en Swolgen én een voormalige luchtmachtofficier uit Meterik die het tot Tweede Kamerlid heeft geschopt, menen te moeten scoren met goedkope tweets over voetbalvandalisme? De pastoor van Meerlo, Tienray en Swolgen twitterde afgelopen zaterdag: Als de supporters van de voetbalwedstrijden zelf de beveiliging zouden moeten betalen, zouden ze dan nog zo handelen en protesteren?
Het is dat ik niet twitter, anders zou ik de pastoor van Meerlo, Tienray en Swolgen per tweet een even gratuite retorische wedervraag hebben gesteld: Zouden de dienaren van de rk-kerk ipv joden en homo’s te beschuldigen niet beter de hand in eigen boezem (of desnoods broek) kunnen steken?De voormalige luchtmachtofficier uit Meterik die het tot Tweede Kamerlid heeft geschopt, twitterde op 14 april: belachelijk dat politieinzet nu opgaat aan voetbalveldslagen en bureaucatie van (politieke) cijferfetisjisten. dat kan toch anders.Het is dat ik niet twitter, anders zou ik de voormalige luchtmachtofficier uit Meterik die het tot Tweede Kamerlid heeft geschopt even ongenuanceerd van repliek hebben gediend: belachelijk dat onze belastingcenten nu opgaan aan volkomen uit de hand lopende twijfelachtige projecten als de jsf. dat kan toch anders.Heeft trouwens wel iets, dat droogtwitteren waaraan ik me nu bezondig. Toch eens wat vaker doen, heerlijk om die opgekropte ergernissen eens op deze manier lekker kort door de bocht de vrije loop te kunnen laten.

2 opmerkingen:

  1. Dat is nou net het fijne van twitteren. Je kunt kort en ongenuanceerd je meninig verkondigen. Ik vindt het goed van een pastoor en politicus dat ze dit doen. Normaal hebben deze twee partijen veel meer woorden nodig om hun mening te geven (debatten en preek)
    Ga hier dus vooral mee door.
    Wat betreft de beker finale, die had de KNVB gewoon moeten schrappen. mooie bezuinigings maatregel, nu worden de vandalisten beloond met 2 momenten om rotzooi te trappen en moet er 2x veel politie opdraven #wiegaatdatbetalen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De discussie rondom de bekerfinale is een andere dan dat hij op veel plekken gevoerd wordt en te lang om in 140 tekens (zelfs in 14o pagina's te bevatten). Feit is dat goedbedoelde supporters weer in het verdomhoekje staan.

    Kan me verder helemaal in je stuk vinden Wim!

    BeantwoordenVerwijderen