maandag 2 augustus 2010

Actualisatie – Oproep (1)

Ben ik te vroeg geweest met m’n bewieroking van Ger Driessen? Heb ik het allemaal totaal verkeerd begrepen?Dit zei de Horster CDA-gedeputeerde vanavond in NRC Handelsblad over het beoogde CDA-VVD-kabinet met gedoogsteun van de PVV: ‘Dit moeten we zo niet laten gebeuren. Er zijn veel te veel onbesproken punten. Wat gebeurt er met de vrijheid van godsdienst? En met de vrijheid van onderwijs? Wat gebeurt er internationaal? Niemand weet wat er gaat veranderen in dit land.’Dit schrijft Ger Driessen vanavond op z’n weblog: ‘De linkervleugel van het CDA gaat met de aanname dat samenwerken met de PVV betekent dat daarmee de vrijheid van onderwijs en de godsdienstvrijheid op het spel wordt gezet dan ook een stap te ver. Ik voel me wat dat betreft dan ook niet thuis in het rijtje Van den Broek, De Vries en Terpstra. Ik ben ervan overtuigd dat ook in een meerderheidskabinet van VVD/PVV/CDA de waarden die in onze samenleving gemeengoed zijn niet verkwanseld zullen worden. Zoals gezegd onze wetgeving zit zo in elkaar, dat dit in de praktijk wordt uitgesloten.’ Waarna hij Geert Wilders oproept regeringsverantwoordelijkheid te nemen en samen met CDA en PVV in een kabinet te gaan zitten.Het spijt me, maar ik kan de uitspraken van de gedeputeerde in NRC Handelsblad absoluut niet rijmen met die op z’n weblog. Heeft dit niet een héél klein beetje weg van spreken met twee monden? Of wordt hier een ragfijn politiek spel gespeeld dat ik in al m’n onnozelheid niet doorzie? Intussen vrees ik met groten vreze dat ik met m’n eerdere huldebetoon aan Ger Driessen een afschuwelijke blunder heb begaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten