maandag 28 februari 2011

Actualisatie – Wortelstort

Hmm, niet alleen het plastic staat vanmorgen aan de straat in Horst. Zo vet, overal wortelen maar dan ook echt overal. Iedereen praat erover. Kilo’s in tuinen, weilanden, voor de voordeur, voor winkels. Voor mijn zelfs een hele redelijke hoop. Bij ons liggen ze ook. Nu wacht ik nog op de uien. Neem een wortel als ontbijt. Heel Horst eet vanavond hetzelfde denk ik ... Wow iedereen eet dat vanavond! En dan geven ze er nog niet eens worst en patatten bij. Als iedereen nou lekker een maaltje opraapt en komend weekend, wortelsla, wortelstamp, wortelsoep en worteltaart maakt is de boel zó opgeruimd! Bij deze wil ik de gulle gever bedanken, daar ik nu vanmiddag lekker wortelstamp met varkens oor kan eten. Als ik super was deed ik de aardappels in de aanbieding. Heel Horst zal vanavond wel wortelenstamp gaan eten. Ik heb ze meej opgerapt vandemerge en ik maak dur stamppot va! Wij zitten in ieder geval met een flink aantal mensen vanavond lekker stamppot te eten. Oke, nu weten we ook wat vanavond de pot schaft. Wortelstampot. Smakelijk!!Onze wortels komen goed terecht, de buurmeisjes gaan ze naar de geitjes brengen. Gelukkig hebben wij cavia’s. Die zijn erg gek op wortels. Ons konijn heeft ook een culinair dagje. Bij ons een culinair jaar. Zoveel wortels lagen er.Opsporing verzocht. Daders posten zeven you-tube-filmpjes. Kent u 1 van deze verdachten? Inmiddels achterhaalt wie er achter de wortels zit. Zometeen bezoek... Lekker die dorpse dingen. De krenten uit de pap voor een wethouder. Zou Freek Selen zonder te glimlachen boos kunnen worden om deze actie? Met moeite! Om 15.00 uur gesprek over de wortelenactie ... Dan meer info. Centrum inmiddels wortelvrij. Nee hoor, voor zover nu bekend geen politieke actie ... Jong Nederland op het matje bij de wethouder. Goed gesprek gehad met de heren. Afspraak gemaakt dat zij verdere opmerkingen afhandelen. Verder zullen ze in natura de onkosten compenseren. Door mee te werken tijdens de landelijke opschoondag. Druk mee gehad vandaag! Goed opgelost.Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is: oranje en het ligt er dus nog steeds. Trending topic vandaag op twitter. Waarom hadden ze eigenlijk die wortels in het centrum gegooid? Jong Nederland Hooors kos zich wer nit inhoje. Gek volk doa in Hoors. Wortels in horst? Wtf. Maar ik vind het wel een geniale actie! Ja, haha! Is het al opgeruimd dan? Hier ligt het ook overal, ook bij de school, supervet. Ook onze oprit werd vereerd met een bezoek. Wij wonen net buiten het centrum en het was vreemd wakker worden toen ik de gordijnen open deed! Ons zoontje van 4 weet het zeker: Sinterklaas komt er aan!! Hij kijkt regelmatig hoopvol naar buiten, maar helaas....geen Sint die opdoemt uit de mist. Leuke actie maar ruim zelf de rommel ook weer op of geef de gemeente een vergoeding hiervoor dit gaat weer ten koste van andere dingen.Wat een idiote actie, midden in de nacht schrik je wakker omdat er een auto stopt, je kijkt naar buiten en ziet een auto met kar, met mensen erom heen die fluisteren en met een schep tekeer gaan, dan lach je niet, dan lig je wakker af te vragen wat het is en blijf je ze heel lang horen. Ze hadden de wortelen beter aan de voedselbank kunnen geven, als ze toch geld overhadden. Dit is voedselverspilling. TRIEST DIEP TRIEST. JE ZAL MAAR VAN DE VOEDSELBANK LEVEN. Ik mag aannemen dat de daders achterhaald worden en dat deze voor de opruim kosten gaan opdraaien. Wat een belachelijke actie!!! Zeker met de voedselschaarste in deze wereld. Op een youtube filmpje is ook een kenteken plaat te zien. Na enig onderzoek blijkt het een kenteken dat vanaf 2008 al niet meer apk gekeurd is. Hoop idd ook dat de daders voor de kosten gaan opdraaien want hier betaal ik geen belasting voor. Schandalig vind ik het. Had dan bij iedere woning een kilo in een zak aan de deur gehangen, dan had iedereen er nog wat aan gehad. ZO BELACHELIJK DIT!! WIE DIT HEEFT GEDAAN IS ECHT ZOOOO DOM!!Ik snap niet waar al die kwade reacties vanaf komen. Waarom ziet men dit niet als een leuke, ludieke actie? Als iedereen gewoon de wortels meeneemt en er stamppot, soep of salade van maakt, komt het allemaal goed. In veel landen zouden mensen hier niet over liggen te klagen, maar ervan profiteren. Milieuvriendelijk, goedkoop en kleurrijk. En wat betreft voedselschaarste ... het zijn veevoerwortels, dus dan maar een iets minder dikke big ... Het zou minder leuk zijn als hier niet over gepraat werd. Zeker omdat ze dit om 3 uur 's nachts hebben gedaan. De maneges in Horst kunnen nog wel wat paardenvoer gebruiken misschien. Ik vind het een geweldige stunt, er is volop over gepraat en wat ik heb gehoord vond iedereen het een leuke grap. Die jongens van Jong Nederland zijn notabene midden in de nacht bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen. En als je het verspilling vind, waarom eet je de wortelen niet op? Iedereen op mijn werk had het erover. Erg leuke actie! Beetje jammer de reactie van de gemeente. Een keer een leuke grap moet kunnen. Sorry hoor, maar die reactie over de voedselbank vind ik werkelijk nergens op slaan ... De wortels zijn eetbaar hoor, dus je krijgt juist gratis extra erbij!! De wortels waren een mooie opfleuring van de dag en nog gezond en lekker ook. Dank aan de gulle gevers!! Geweldige actie! Super leuke actie!!!!!!!!(compilatie van getwitterde en op websites geplaatste reacties van Horstenaren op het storten van een gigantische hoeveelheid wortels in Horst, afgelopen vrijdag door Jong Nederland)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten