Mild gekruid

maandag 24 augustus 2009

Intermezzo – CDA-campagne

Altijd al gedroomd van een ballonvaart in een Jan Peter Balkenende-ballon? Dan moet u bij het CDA in Horst zijn. ‘Diegenen die zich op een bijzondere wijze inzetten voor een ander’ komen er voor in aanmerking. Heeft u een kandidaat? Meld hem of haar dan vóór 7 september aan op het e-mailadres postmaster@cdahorstaandemaas.nl.
Na het bij gebrek aan coffeeshops aan Horst voorbijgegane vlaaienoffensief tegen drugs (‘De vlaai weer op 1’), begint de verkiezingscampagne van het CDA geleidelijk op stoom te komen. Wat staat ons tot 18 november verder nog te wachten? Op slinkse wijze wist ik de hand te leggen op het actieplan van de CDA-campagnecommissie:

Week 36: Openbare aflevering op het Wilhelminaplein (bij slecht weer in de Mèrthal) van Wie van de drie met in de hoofdrol Ria Oomen. Dit om de verkiezingscampagne officieel te openen met een warm CDA-gevoel.Week 37: Uitdeelactie van zakjes bloemenzaad onder het motto ‘Natuurcompensatie begint bij jezelf’. Dit om te illustreren dat natuurcompensatie lang niet zo gecompliceerd is als altijd wordt voorgesteld en geen argument mag zijn om agribusinessontwikkelingen tegen te houden.

Week 38: Wandeling naar het Brommèr. Dit om de waarde van rentmeesterschap, die bij ons in zulke vertrouwde handen is, nog maar eens te benadrukken.Week 39: Uitdeelactie van verrassingseieren onder het motto ‘Een ei hoort erbij’. Dit om ook de zegeningen van het Nieuw Gemengd Bedrijf eens onder de aandacht te brengen.Week 40: Familiedag waarbij gezinnen gezamenlijk de Voor-Americaanse Muur beklimmen onder het motto ‘Klim op de kas’. Dit ter benadrukking van het gezin als hoeksteen van de samenleving. Bijkomend voordeel: de Voor-Americaanse Muur komt ook eens positief in de publiciteit.Week 41: De glazen ingooien van de kassen op het Meterikse Veld. Dit als symbolisch begin van de ontglazing van het gebied. Bijkomend voordeel: binden van baldadige jeugd aan de partij. Week 42: Uitdeelactie van kaarten met het opschrift ‘Groeten uit Big-City Horst’. Dit om te benadrukken dat varkens de economische kurk zijn waar deze gemeente op drijft, als tegenwicht voor alle geneuzel over dierenwelzijn. Bijkomend voordeel: Horst wordt letterlijk op de kaart gezet.Week 43: Processie naar de Gele Madonna van Voor-America. Dit in het kader van het niet verloochenen van onze roots.Week 44: Uitdeelactie van blauwbessensap op de Horster weekmarkt onder het motto ‘Koom in ’t gewaer vur ôs moelbaer’. Dit ter bevordering van het dialect. Bijkomend voordeel: voorkoming van verdere imagoschade na de naamgevingskwestie van Kasteelpark Ter Horst.

Week 45: Meditatieseance bij de Zwarte Boeddha van de Luttelseweg. Dit om te tonen dat we ondanks onze roots met twee benen in de multiculturele samenleving staan.Week 46: Verbroederingsfeest voor de inwoners van Horst en Hegelsom in de nieuwe kas aan de Hagelkruisweg. Dit om te vieren dat Horst en Hegelsom nu definitief aan elkaar zijn gegroeid.Week 47: Vooralsnog geheime laatstedagactie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten