maandag 16 maart 2009

Top 5 – Driedimensionale reclame-uitingen

Terug van te lang weggeweest: mijn top 5 van … Om de spanning er wat langer in te houden, zal ik voortaan naar de climax toewerken: dus beginnen bij 5 en eindigen bij 1. Maar nu niet langer gedraald, hier komt-ie dan, mijn top 5 van driedimensionale Horster reclame-uitingen:

5.
Rondom Het Aardbeienland tref je meerdere meer dan manshoge aardbeien aan, waarvan dit de grootste is. Mooi? Niet bijzonder. Opmerkelijk? Niet echt. Enigszins nietszeggend dan? Inderdaad.

4.
Zijn het de kale bomen? Is het de gedeeltelijk afkalvende aarden wal? Is het het ontbreken van enige verdere aankleding? Ik weet niet precies waardoor het komt, maar deze gereedschapskist (‘GOEMANS montage – demontage’) heeft iets onvoorstelbaar deprimerends.

3.
Ik had het me nooit eerder gerealiseerd, maar als jezelf respecterend cafetaria/kwalitaria/snackbar/friettent hoor je er pas echt bij als je een zak frites van McCain en een softijs voor de deur hebt staan.

2.
Qua dubieuze vormgeving en architectuur en Amerikaanse schreeuwerigheid steekt Interchalet in Horst met kop en schouders boven de rest uit. Deze boomstam is hier daarom helemaal op zijn plaats.

1.
Dreigende lucht, afzichtelijke boerderettes, onappetijtelijke gele vlag. En dan op de koop toe ook nog een in de lucht hangend scootmobiel van Scoot Service Nederland. Wat wil je nog meer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten