maandag 7 februari 2011

Actualisatie – TerugBlik

Wonder boven wonder hebben de vorige week zondag in de Schoolstraat doorstane ontberingen ook nog tot iets moois geleid. Zoals ik al schreef klaarde m’n gemoed danig op van de fraaie tekst die ik aantrof in de etalage van tweedehands boekenwinkel TerugBlik. M’n enthousiasme daarover uitte ik niet alleen op deze plaats maar tevens in een e-mail aan de winkeleigenaar. Die bedankte mij op zijn beurt voor het compliment. Verder deelde hij mee dat hij zelf regelmatig korte verhaaltjes schrijft en dat hij, nadat hij mijn blog ‘eens had bekeken’, tot het besluit was gekomen er zelf ook een te maken. Hij liet er bepaald geen gras over groeien: al diezelfde dag (1 februari) was www.zeverzak.blogspot.com in de lucht. Intussen staan er vijf stukjes op, over uiteenlopende onderwerpen als oma’s snoeptrommel, de verpakkingsterreur, liefde voor auto’s en kauwgumresten op trottoirs (‘stoepplakkers’). Bijzonder lezenswaardig!En zo maakt Horst-sweet-Horst school. Al is het uiteraard ook weer niet de bedoeling dat ZeverZak Horst-sweet-Horst overvleugelt. Wel goed, maar niet gek.

1 opmerking:

  1. Hallo Wim. Komend weekend (23,24,25 september) gaat TerugBlik voor het laatst open. Zie ook ZeverZak. De foto is auteursrechten vrij ;-)Zegt het VOORT!

    BeantwoordenVerwijderen