maandag 29 september 2008

Actualisatie – Postkantoor

Zowel op 9 als op 27 augustus schreef ik over mijn hoop dat het in een Chinees restaurant veranderde voormalige Horster postkantoor gevrijwaard zou blijven van storende reclame-uitingen. Behalve de bierreclame waaraan ik op 27 augustus al aandacht schonk, zijn er inmiddels ook twee doeken verschenen met daarop de naam van het restaurant. Die doen het karakter van het gebouw in mijn ogen geen geweld aan. Sterker nog, ik vind ze geloof ik wel mooi. Bepaald lelijk daarentegen is dan weer wel deze aan een zijmuur bevestigde neonbak:Verwijderen dus? Om de dooie dood niet! Want waar anders kun je tegenwoordig nog een ingang afhalen? Dwergkonijnen, pompoenen, kaartjes, kleine katten: overal kun je ze afhalen, maar ingangen die je af kunt halen zijn bijzonder dun gezaaid. Mooi laten hangen, kan uitgroeien tot een toeristische troefkaart voor Horst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten