maandag 30 juni 2008

Vooraf

Mijn leven speelt zich al meer dan 43 jaar grotendeels af in Horst. Je bent geneigd te denken dat je Horst dan wel kent. Toch gaat er geen dag voorbij of ik zie wel weer iets dat me in de 43 jaar daarvoor nooit was opgevallen. Geen wereldschokkende dingen, maar meestal vreemde, opmerkelijke of raadselachtige objecten in de (semi-)openbare ruimte. Vaak nam ik me voor de verwondering daarover op papier te zetten, maar verder dan beschouwingen over de Horster trafo- en kassahuisjes ben ik nooit gekomen. Maar nu, op 1 juli 2008, heb ik besloten de zaken toch eens wat structureler aan te gaan pakken. Ik heb me voorgenomen de komende zestig dagen dertig stukjes van maximaal vierhonderd woorden te schrijven over kleine mysteries in de Horster (semi-)openbare ruimte die me – meestal – verwonderen en – soms ook – ergeren. Let wel: het betreft hier niet meer dan een voornemen, misschien gaat het me na tien stukjes wel vervelen, misschien heb ik na twintig stukjes geen onderwerpen meer of misschien is de motivatie na acht stukjes helemaal verdwenen. Van de andere kant bestaat ook de mogelijkheid dat het ene mysterie het volgende oproept en dat ik zo enthousiast raak dat het niet bij dertig stukjes zal blijven. We zullen zien. Wat ik in elk geval zeker weet, is dat reacties en tips mij zullen stimuleren om door te gaan. Genoeg gepraat nu, aan de slag!

1 opmerking:

  1. Wim,
    Ik heb een hele tijd door je blogs gebladerd en naar de foto's gekeken. Respekt voor de eigenzinnige aanpak en je oog voor detail alsook voor de manier waarop je dat -al jaren!- verwoordt. Met humor maar ook met een duidelijke mening. Indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen