maandag 23 april 2012

Klein mysterie 336 – Kazerneplan (2)

Tijdens de rust van de razend spannende topper tussen Wittenhorst F2 en Blerick F1 (3-3) heeft wethouder Leon Litjens me afgelopen zaterdag alle ins en outs van de Regiobijdrage aan het Venlose kazerneplan uit de doeken proberen te doen. Hoezeer ik die poging ook waardeer, veel zoden heeft ze niet aan de dijk gezet. Dat ligt minder aan de wethouder als wel aan de korte duur van de pauze (vijf minuten) en (vooral) mijn traagheid van begrip.
Duidelijk is in elk geval dat ten minste één Horster politicus het stukje van vorige week heeft gelezen en zich geroepen voelde er op te reageren – waarvoor nogmaals hulde. Nu de rest nog.
Ik zou natuurlijk op spontane reacties kunnen gaan zitten wachten, maar iets zegt me dat de respons uiteindelijk wel eens tegen zou kunnen vallen. Toch blijf ik oprecht geïnteresseerd in het antwoord op twee vragen: hoe zit het nu precies met de werking, de bevoegdheden en de democratische controle van Regio Venlo en hoe denken de Horster gemeenteraadsfracties over de vijftien miljoen euro die de Regio bijdraagt aan het kazerneplan? Daarom ben ik overgegaan tot een voor Horst-sweet-Horst ongebruikelijke actie: ik heb de fractievoorzitters van de vijf in de gemeenteraad vertegenwoordigde partijen een e-mail gestuurd met daarin het verzoek mijn vragen te beantwoorden.
Zodra hun reacties binnen zijn, hoort u van me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten