maandag 5 december 2011

Intermezzo – Proevertje

Natuurlijk was ik aangenaam verrast toen ik donderdag in Hallo Horst aan de Maas eindelijk weer eens een op de actualiteit gebaseerd Proevertje van de Week van slagerij Joosten aantrof. En alsof het allemaal speciaal voor mij was gedaan, ook nog een op de voetbalactualiteit gebaseerd Proevertje:
Toch merk je dat Lam er na die maandenlange afwezigheid weer even in moet komen. Want hoe kun je nou aan komen zetten met een Cruijff-van Gaal gehaktsteak? Dat kan toch nooit een mals stukje vlees opleveren? Dat mengt zich toch niet? Je blijft toch altijd de verschillende bestanddelen proeven? En wat dacht u van die harde zwarte korstjes? Niet te verteren toch? Maar dazzz logiezzz, zou JC zeggen.
Nee, als je wilt scoren met een vleesgerecht uit de Arena, probeer het dan met hete bliksem. Of duiveltjesvlees. Nee, nog beter: jachtschotel.
Wat allemaal niet wegneemt dat het voorbeeld van de op de actualiteit inspelende advertenties van slagerij Joosten beslist navolging verdient. Laten we ons voor de aardigheid even alleen tot de voetbalwereld beperken. Een rijkere bron van inspiratie valt nauwelijks te bedenken. Ik garandeer u dat VVV-supporters bloemisterij ’t Witveld plat zullen lopen als die wereldkundig maakt dat ze ogentroost (euphrasia) in haar assortiment opneemt.
Verder kijk ik reikhalzend uit naar het moment waarop Bruna boeckensteunen in de aanbieding doet.
Dan paardenmelkerij ’t Vöske. Die zou gezien de huidige succesreeks toch wel gek zijn als ze geen Wittenhorsemelk op de markt bracht?
Onbegrijpelijk is ook dat Mode Centrum Frans Theelen ondanks de hegemonie van Manchester in het Engelse voetbal nog altijd geen reclame maakt voor mezèsterse bókse.
Waar is de snackbaruitbater die een verband legt tussen een patatje oorlog en de taferelen gisteren tijdens en na FC Utrecht-FC Twente? En die VVV-catastrofe in Almelo (is het echt teveel gevraagd van de heren grootverdieners om mij in elk geval de 21,50 euro van het kaartje terug te betalen?)
moet voor vuurwerkverkopers toch gefundenes Fressen zijn om de zevenklapper nog eens onder de aandacht te brengen?

Kom op, Horster middenstanders, zorg voor wat lichtpuntjes in deze donkere tijden en zet dat creatieve brein eens aan het werk. Ik reken op u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten