maandag 23 augustus 2010

Actualisatie – Officieuze straatnamen (4)

Ze waren de afgelopen maanden wat uit m’n blikveld verdwenen, de officieuze straatnaamborden. En dat terwijl m’n oproep van 22 maart nog wel een aantal bruikbare tips opleverde. Als het er even inzit, zal ik die de komende weken successievelijk met u doornemen. Vandaag als voorproefje alvast een officieus straatnaambord dat ik zelf bij toeval tegenkwam. In Tienray. Aan de Nehobolaan. Op 30 maart 2010. Om 13.36 uur.Benieuwd naar wat Wilar nog meer doet dan van het leven genieten, tikte ik z’n naam in op google. Blijkt die Wilar me toch een grootheid in de palletindustrie!
Ik geef grif toe: de palletwereld was voor mij onontgonnen terrein. Een ernstig gemis, weet ik sinds gisteravond. Wát een boeiend metier is dat, zeg. Lees bijvoorbeeld wat Wilar (de drijvende kracht achter 2Pal Palletconsult) in Logistiek zegt over serieuze veranderingen die de palletindustrie te wachten staan: ‘Palletfabrikanten zullen nog meer op zoek moeten naar toegevoegde waarde die ze kunnen bieden op het gebied van service, logistiek en duurzaamheid.’ Daarbij moet u denken aan zaken als pool- en assetmanagementsystemen, reverse logistics, RFID en internet als platform voor in- en verkoop.
Wilar (tevens docent bij het Nederlands Verpakkings Centrum) betreurt verder het gebrek aan samenwerking in de palletindustrie: ‘Ik mis broodnodige initiatieven, waarin de sector in zijn geheel geld bij elkaar legt voor bijvoorbeeld een eigen Pallet Innovatie Centrum. Dat is een manier om proactief met de markt en alle ontwikkelingen bezig zijn.’ Daar kon Wilar (verder als consultant verbonden aan het Center for Unit Load Design in de Verenigde Staten) inderdaad wel eens de spijker op z’n kop slaan: één Pallet Innovatie Centrum en Nederland is van veel problemen verlost. Hadden we maar meer van dit soort levensgenieters. Het lijkt me niet verkeerd dat officieuze straatnaambord een officiële status te geven. Zou Wilar (ook consultant bij het Chartered Institute for Logistics and Transport in Engeland) trouwens niet de gedroomde opvolger zijn van JPB (wat had ie gisteren weer een lol bij de Bavaria City Race)? Wilar for president!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten