maandag 10 oktober 2011

Klein mysterie 283 – #$*¥!

Afgelopen vrijdag met enkele (geest)verwanten óp d’n aet genuëjd bij J. & L. Heerlijk gegeten; bijna even heerlijk de wereld verbeterd. In dat laatste kader dacht ik op een gegeven moment eenvoudig te kunnen scoren door een tweet van Raymond Knops van een dag eerder te berde te brengen: ‘Door stelletje criminelen die koper gestolen hebben nu weer treinstremming tussen breda en tilburg.#$*¥! 220Vzou goed zijn voor deze lieden!’ Schandalig natuurlijk, een Tweede-Kamerlid dat op grond van een onaangename privé-ervaring wil overgaan tot herinvoering van lijfstraffen. Maar daar had ik toch buiten de waard, die ik overigens niet verdenk van enige CDA-sympathie, gerekend. Wellicht was het nog niet zo’n heel vreemde gedachte om 220 Volt op de treinleidingen te zetten om koperdiefstal te voorkomen.
Los van de vraag naar de praktische uitvoerbaarheid en de wenselijkheid van zo’n maatregel: zó had ik die tweet beslist niet gelezen. Ik las er vooral de stoere taal in van een politicus die ‘durft te zeggen wat wij denken’. Een zichzelf overschreeuwend Kamerlid dat op goedkope wijze dingt naar de volksgunst. Een parlementariër die eerder de Horster politie op een voetstuk zette toen die een braakverdachte in z’n been schoot (‘Hulde!’) en in ferme bewoordingen een fractiegenoot aanmoedigde die Kamervragen stelde over Vereniging Martijn (‘Aanpakken die hap’). Kortom, een tweet die past in een patroon dat mij het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Maar goed, misschien had de gastheer wel gelijk en ben ik (te) overgevoelig voor uitlatingen van het geachte Hegelsomse Tweede-Kamerlid. Aan verdere bespiegelingen over die gedachte kwamen we niet meer toe omdat de acteerprestaties van Horster ondernemers inmiddels onderwerp van gesprek waren geworden (óók heel boeiend).
Wat me nog wel intrigeert aan de tweet van Raymond zijn de tekens tussen ‘tilburg’ en ‘220V’. #$*¥! Waar staat dat voor? ‘Neem deze tweet vanaf hier verder niet meer serieus’? ‘Let op: belangrijke uitspraak’? ‘Ik ben fan van Horst-sweet-Horst’? ‘Olifantenpaadjes forever’? ‘Eigenlijk ben ik nog veel te soft’?

Op internet heb ik tevergeefs gezocht naar de mogelijke betekenis van deze tekencombinatie. Iemand enig idee?

1 opmerking: