dinsdag 24 april 2012

Klein mysterie 339 - Kazerneplan (3)

Barcelona-Chelsea wacht, dus snel even tussendoor: ik blijk niet de enige te zijn die zich afvraagt hoe het nu precies zit met Regio Venlo en die miljoenenbijdrage aan het kazerneplan in Venlo. In reactie op mijn e-mail van gisteren ontving ik vandaag van SP-fractievoorzitter Michael van Rengs een lijstje met vijf schriftelijke vragen die de SP gisteren aan het college van burgemeester en wethouders heeft gesteld:
'1. Verwoordde de heer Litjens het standpunt van het college in het artikel over het Kazerneterrein dat hij samen met de Venrayse CDA wethouder Loonen schreef?
2. Op welke wijze heeft de gemeenteraad van Horst aan de Maas ooit haar steun uitgesproken voor het kazerneterrein in Venlo?
3. Op welke manier wil het college de plannen op het kazerneterrein gaan ondersteunen?
4. Is er sprake van een financiële bijdrage van de gemeente Horst aan de Maas aan de plannen rondom het Venlose kazerneterrein?
5. Is het college van Horst aan de Maas van plan om nog meer projecten in de regio (al dan niet financieel) te gaan ondersteunen?'
Klik hier voor een stukje over de raadsvragen op de SP-website.
Intussen heeft ook een eveneens kritische PvdA-PK-fractievoorzitter Richard van de Weegen gereageerd op mijn e-mail. Kom ik later op terug, net als op de hopelijk nog volgende reacties van de overige drie fractievoorzitters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten