maandag 11 juli 2011

Actualisatie – Skatebaanschande (11)

De skatebaan.
Ik had erover willen schrijven dat het toch godgeklaagd is dat ze slechts uit drie elementen bestaat. Dat het toch bij de beesten af is dat er niet eens een halfpipe te vinden is. Dat het toch schandalig is dat er de eerste dagen zand op lag. Dat het toch onbegrijpelijk is dat onvoldoende rekening gehouden is met het feit dat ze aan een drukke straat grenst. Dat het toch ten hemel schreiend is dat de ondergrond niet uit asfalt maar uit tegels bestaat. Dat het toch lachwekkend is dat de elementen zo dicht bij elkaar zijn geplaatst. Dat het toch zo langzamerhand tijd wordt dat een of meerdere bestuurders hun consequenties trekken uit dit zich al jaren voortslepende drama en gewoon opstappen. Dat het toch …
Maar bij nader inzien schrijf ik dit allemaal niet. Een gemeenteambtenaar en een wethouder hebben me op andere gedachten gebracht. Allebei reageerden ze op een prikkelend stukje (en de vele reacties daarop) op www.dreksbak.nl.
De gemeenteambtenaar: ‘Ik vind het vooral jammer dat iedereen zo snel elkaar napraat terwijl volgens mij ook iedereen de voorgeschiedenis (nimby) kent. En dan is “de gemaent” wel een heel gemakkelijke “schuldige”. Als je met een beschuldigende vinger naar “de gemaent” wijst, wijs je in feite ook naar jezelf. Ik heb toch wel moeite met mensen die het achteraf allemaal zo goed weten. En daar zeg ik niet mee dat het allemaal dus goed gegaan is, maar we moeten het wel samen blijven doen.’
De wethouder: ‘Waar ik mij aan stoor is dat de inzet niet gewaardeerd lijkt te worden en als blijkt dat bepaalde zaken niet optimaal zijn er op deze wijze op wordt gereageerd. Als al die mensen die nooit een fout maken alleen zouden mogen reageren op deze site dan zou het akelig stil worden. had het voorkomen kunnen worden: wellicht ja echter aan de voorkant is door gebruik te maken van skate-deskundigheid getracht fouten te voorkomen. Helaas pakken zaken iets anders uit. Ik zeg dan oplossen, niet meer zeuren en genieten. Juist het oplossen wordt nu aangepakt. Hoe je het ook bekijkt mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.’
Ze hebben natuurlijk het grootste gelijk van de wereld, de gemeenteambtenaar en de wethouder. Inderdaad ongehoord om met een beschuldigende vinger naar ‘de gemaent’ te wijzen en geen waardering voor de gemeentelijke inzet te tonen. Logisch toch dat er fouten worden gemaakt bij zo’n megaproject, dat bovendien een haastklus was omdat er slechts zes jaar voor ter beschikking stonden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten