maandag 11 juli 2011

Intermezzo – Nieuwe coupe

Zó zeg, het was me het weekje wel. Veel gedoe over de skatebaan. Hoogoplopende emoties tijdens de gemeenteraadsvergadering over de mogelijke komst van een megastal aan de Kleefsedijk in Sevenum. Wethouder Litjens die wordt beschuldigd van het denigrerend gebruik van het woord ‘handjes’. Discussie over een extraatje voor de inwoners van Noord-Limburg tijdens de Floriade. Een voorstel om voortaan welstandsvrije gebieden aan te wijzen.
Maar dit alles staat volstrekt in de schaduw van hét grote nieuws van afgelopen week, dat insloeg als een bom: wethouder Selen heeft zich een nieuwe coupe aan laten meten! Heel Horst aan de Maas stond dagenlang op z’n kop! Een chronologisch verslag van de gebeurtenissen:
2 juli
Freek Selen: ‘Bij de kapper: “Alles mag er af”. Kapster: “Grapje zeker”. “Nee!”’
Bram Hendrix (gemeenteraadslid): ‘Foto!’
Freek Selen: ‘Verrassing voor morgen ...’
Petra Leijssen-Versteegen (gemeenteraadslid): ‘Ik zeg: Foto!’
Freek Selen: ‘Morgen met de bbq: live!’
Petra Leijssen-Versteegen: ‘Bbq ga ik missen! Jammer, ik zie je dinsdag.’
Freek Selen: ‘Idd jammer! Maar dinsdag is het er nog steeds af hoor.’

4 juli
Freek Selen: ‘Mijn nieuwe “coupe” levert veel reacties op ... Al een paar keer opnieuw moeten voorstellen, en Nee, ik heb geen weddenschap verloren!’
Ike Busser (wethouder gemeente Venray): ‘Tijd voor een nieuwe foto en avatar?’
Freek Selen: ‘Tsja... Of we dat er fatsoenlijk op krijgen?’
Els van der Molen (ambtenaar gemeente Horst aan de Maas): ‘Waren er ook mensen die zeiden: wanneer maakt de kapper het af?’
Freek Selen: ‘Nee, dat heb ik nog niet gehoord ...’

5 juli
Freek Selen: ‘Op verzoek, een foto van de nieuwe coupe!’ (© Roy Bouten)
Roy Bouten (gemeenteraadslid): ‘Ik heb een broer bij Essentie!’
Freek Selen: ‘Haha, commentaar mag, hoeft niet ... Maar kan wel wat hebben.’
Hayke Hendrix (ambtenaar gemeente Horst aan de Maas): ‘Met zo'n coupe kun je rustig op vakantie gaan! Fijne vakantie gewenst!’

6 juli
Freek Selen: ‘Dank voor alle opbeurende reacties! Of er sprake nog is van een coupe, weet ik ook niet. Wel makkelijk.’
Veronique Klaassen (ambtenaar gemeente Horst aan de Maas): ‘Is dit je beste imitatie van burgemeester Van Rooij?’
Freek Selen: ‘Alleen nog een keten om en klaar!’

En dan te weten dat het nu alleen nog maar gaat om een nieuwe coupe. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de wethouder komende week per tweet wereldkundig zal maken dat hij nieuwe brilpoetsdoekjes heeft gekocht! Twee doosjes nog wel! Bij de Action!
Je hoeft geen helderziende te zijn om te voorspellen dat die onthulling, die de aarde op haar grondvesten zal doen schudden, dagenlang trending topic gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten