maandag 28 december 2009

Top 5 – Vreemd genoeg compleet uit de aandacht verdwenen zaken (1)

Staat u mij aan het eind van het jaar één terugbliklijstje toe? Een top 5 van vreemd genoeg compleet uit de aandacht verdwenen zaken?

5. Tal van wederopbouwprojecten. Al maanden geen nieuws meer over de herbouw van de stations van America en Griendtsveen, de Sint-Joriskapel in Hegelsom en de boerderij bij de molen in Meterik. ‘Mooi zo houden’, zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik er geen bezwaar tegen hebben als de ruïne van kasteel Ter Horst ooit een zelfde lot zou zijn beschoren.

4. De grote zilverreiger. Dé ontdekking van vorige winter, deze winter nog niet gesignaleerd. En dat terwijl Thijs Coppus al op 19 oktober twitterde dat hij bij Echt de grote zilverreiger vanuit de trein had waargenomen.

3. Mijn integratiepoging. Op 5 oktober riep ik in Horst verblijvende Polen op deze tekst voor mij te vertalen in ruil voor een etentje op mijn kosten. Dit zou moeten bijdragen aan mijn integratie in de Horster samenleving. Niet één Pool die reageerde! Integratie moet wel van twee kanten komen! Er reageerde wel een – naar ik veronderstel – Nederlander: Ruud W. Hij gokte dat de tekst te maken heeft met de teruggave van belastingen en hoopte dat hij daarmee in aanmerking zou komen voor een frietje. Omdat het me stug lijkt dat er nog een Poolse reactie komt, wil ik Ruud W. hierbij verzoeken contact met me op te nemen, zodat we een afspraak kunnen maken voor een etentje, desnoods in een friettent.

2. De komst van een hippisch centrum bij het ruiterterrein in de Kasteelse Bossen/Kasteelpark Ter Horst. Het laatste dat ik er over kan vinden, is een uit mei daterend bericht dat meldt dat er vóór de zomer zekerheid is over de komst van het centrum. Hopelijk mogen we uit het feit dat die zekerheid er vóór de zomer niet is gekomen, afleiden dat het project is afgeblazen.

1. De afbraak van pand Cuppen. Staat naar mijn gevoel al jaren op de nominatie, maar komt er – gelukkig – steeds maar niet van. Zouden die mooie brievenbus of de verstoorde rust van de bewoners van appartementencomplex De Doolgaard soms roet in het eten gooien? Of toch de kredietcrisis?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten