maandag 17 augustus 2009

Klein mysterie 92 – Poepschep

Op het gevaar af dat u me verdenkt van een preoccupatie met hondenpoep, wil ik toch even uw zeer gewaardeerde aandacht vragen voor deze schep:Vanochtend ontdekt, op de kruising Lochtstraat – Koppertweg in Melderslo. Ik kan er niets aan doen, maar ik ga me dan van alles afvragen:
- wie heeft de schep opgehangen? Een hondenbezitter of juist een hondenhater?
- waarom hangt hij juist hier aan die bladkorf? Zijn of worden in de omgeving van de korf soms illegaal gedraaide drollen aangetroffen?
- is het de bedoeling dat hier aangetroffen bolussen met behulp van de schep in de bladkorf worden gedeponeerd?
- wordt er veel gebruikgemaakt van de schep?- komt het wel eens voor dat de schep niet wordt teruggehangen?
- is er enig verband tussen de schep en het anti-poepbord bij een nabijgelegen bladkorf aan de Blaktweg?- wordt de schep wel eens gereinigd? Zo ja, bij toerbeurt door buurtbewoners of altijd door dezelfde persoon?
- is de gemeente bekend met het bestaan van de schep? Zo ja, acht ze dit een voorbeeld dat navolging verdient? Zo nee, is ze voornemens er actie tegen te ondernemen?

1 opmerking:

  1. Hallo Wim.

    Bij toeval kwam ik op deze site terecht omdat ik naar foto's van de Lochtstraat aan het zoeken was. De poepschep die er hangt komt van mij af, samen met de schep die hing aan de korf op de kruising Blaktweg Lochtstraat. Deze is inmiddels weg, maar een nieuwe komt eraan. Ik ben een "groot" hondenbezitter en heb deze schepjes gemaakt om eventuele door mijn honden gelegde bruine jongens uit de weg te ruimen. Al liggen de meeste hier s'morgens in de ren, waarna ze via een buizenstelsel richting Maas gaan.
    Reinigen doe ikzelf of de regen. Deze schepjes hebben niets te maken met het bord aan de Blaktweg. Dit stond er nog ivm de karnaval.

    Vriendelijke groeten Jan.
    www.duitsedoggen.com

    BeantwoordenVerwijderen