zondag 6 september 2009

Klein mysterie 96 – Diepere politiek

Mooie leuze. Waarheid als een koe. Zou zo maar het motto van Horst sweet Horst kunnen zijn. Toch is het dat niet. Wat het dan wel is? Goeie vraag.Gisteren zijn ze bij mijn weten voor het eerst opgedoken, zelf heb ik ze gezien in Horst, Melderslo, Kronenberg en Sevenum: affiches met Loesje-achtige teksten in een aantal varianten, telkens onderaan voorzien van het opschrift ‘Duidelijk diepere politiek!’. Met schilderstape bevestigd op aanplakborden, abri’s, glascontainers, winkeldeuren, telefooncellen en elektriciteitskastjes.Wie er achter zit? Ik gok op Essentie, de nieuwe partij aan het Horster politieke firmament. Dit affiche duidt daar op: Maar er is meer dat in de richting van Essentie wijst. Wat? Het ontbreken van elke verwijzing naar concrete standpunten. Daarmee hebben we een sterke overeenkomst met de website van Essentie te pakken. Ook die blinkt namelijk uit in diepzinnige teksten (‘Solidariteit met elkaar sluit de zorg voor de eigenheid van huis en haard niet uit. Deze accentuering houdt tevens in, dat men bereid is, om de lokale grenzen te overschrijden in verantwoordelijkheid voor het algemeen belang in samenhang met de regio’), zonder ook maar ergens concreet te worden. Dit laatste mag onderhand – twee maanden voor de verkiezingen – toch wel? Ik zou zeggen:en denk eraan:En voor na 18 november:Trouwens, wie er ook achter de affiches mag zitten, ik betwijfel of het (boeren)verstandig is affiches met de tekst illegaal op een abri te plakken.

1 opmerking:

  1. Wim,
    Zag dat ze hun eerste spreuk online hebben gezet op http://duidelijkdieperepolitiek.web-log.nl/mijn_weblog/

    Al meer duidelijkheid van jou kant?

    BeantwoordenVerwijderen