maandag 25 april 2011

Intermezzo – In eigener Sache (4)

Wie had verwacht hier vandaag verhalen aan te treffen over de dichterlijke fratsen van de NS (Peter bedankt voor de tip),
over de met bierviltjes versierde snavel van Padre Familias,
over Ger Driessen die z’n ervaringen met het CDA Limburg dit Paasweekend aan het papier toevertrouwde (meer dan honderd bladzijden!)
of over potentiële kopers voor dit architectonisch juweeltje op het Sint-Lambertusplein,
moet ik helaas teleurstellen. Horst-sweet-Horst heeft besloten deze keer eens van de gebaande paden af te wijken en met een Paasspecial te komen: maar liefst vier stukjes over één onderwerp. Welk? De TG-KL. Wat dat is? Ik veronderstel dat u dat nog weet. Zo niet dan valt me dat tegen en komt u er vanzelf achter als u begint te lezen. Ik wil u trouwens nergens toe verplichten, maar het wonderbaarlijke / trieste / illustratieve / onthullende / lachwekkende verhaal over de wederwaardigheden van de TG-KL laat zich het beste lezen als u begint met Klein mysterie 244 – TG-KL (1) en het vervolgens steeds hogerop zoekt.

Nu we het toch hebben over uw leesgedrag, wil ik u meteen ook maar even wijzen op enkele kleine wijzigingen in dit weblog. Meest in het oog springend is in de rechterkolom een blokje met de kop ‘Populaire berichten’. Het betreft hier de top 5 van de volgens Google in de afgelopen dertig dagen meest gelezen berichten op Horst-sweet-Horst. Een aardigheidje, meer niet (al zou ik eigenlijk wel graag willen weten waarop de populariteit van bijna drie jaar oude stukjes als ‘Groene kathedraal’ en ‘Twee dingen’ gebaseerd is).
Een andere toevoeging is de aanklikbare regel ‘Links naar dit bericht’ onder elk bericht. Ik zou zeggen: doe er uw voordeel mee. Zelf ben ik eerlijk gezegd nog aan het uitvogelen wat hiervan nu precies de toegevoegde waarde is. Wie het weet, mag het zeggen.
Verder heb ik enkele veranderingen aangebracht in het blokje ‘Links’, bijna helemaal onderaan in de rechterkolom. Die kolom dijt overigens steeds verder uit. Krimp is eigenlijk broodnodig, maar ik twijfel nog tussen de kaasschaaf en het snoeimes.
Ook in dit laatste geval zijn probleemoplossende suggesties van harte welkom.

1 opmerking:

  1. Het nadeel van een kopje 'Populaire berichten' is dat iedereen ze als eerste aanklikt en ze dus steeds populairder worden...

    BeantwoordenVerwijderen