maandag 21 september 2009

Actualisatie – Bedelaarster

‘Geparachuteerd door Bulgaren of andere oost-europesche lieden’ of niet, ze is back in town! Op 11 mei schreef ik dat ik de vriendelijke mevrouw van Oost-Europese origine die op het minipleintje bij Plus en Lidl de daklozenkrant aan de man probeert te brengen, al enkele weken niet meer had gesignaleerd. Allerlei onheilspellende scenario’s spookten door mijn hoofd. In de daaropvolgende maanden werd ik er niet bepaald geruster op. Maar ziedaar, sinds anderhalve week staat ze weer op haar vertrouwde plek, alsof ze nooit weg is geweest. Even vriendelijk en hartelijk als altijd. Ze begroette me de eerste keer met een enthousiasme alsof ze me al jaren niet meer had gezien.Wie zich eveneens lijkt te verheugen over de terugkeer van mevrouw is de catalpa. Juist nu de herfst op het punt van beginnen staat, doet hij eindelijk weer denken aan de boom van de voorbije jaren.Als nu ook nog de straatmuzikanten terugkeren, kan het weer echt wat worden met Horst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten