maandag 8 februari 2010

Actualisatie – Appie (1)

Slappeling als ik ben, heb ik de druk van Tom niet weten te weerstaan. Vrijdag zijn we samen naar Albert Heijn in Venray gegaan. Bij de kassa bleek er voor 50,41 euro in ons winkelwagentje te liggen. Goed voor niet minder dan vijf zakjes voetbalplaatjes! Voeg daarbij dat de drie pakken Dubbelfriss (hoe lang zou het duren voordat die op zijn?) ons ook nog eens een bonuszakje opleverden en u begrijpt dat Tom de koning te rijk was. Ik trouwens evenzeer, want die in totaal dertig plaatjes resulteerden in de eerste dubbelen. Tom bleek genegen ze aan mij af te staan en zo prijken Demy de Zeeuw, Fred Rutten, Ronnie Stam en Sander Keller nu in mijn album. Mijn album inderdaad, want albumdeling is duidelijk niet het sterkste punt van Tom en de gedachte alleen al dat ik mijn plaatjes op zou moeten bergen in zo’n blik vervulde me met afschuw, dus ik heb zelf ook maar een album aangeschaft. Wat verder zeker vermelding verdient, is dat we afgelopen week behalve van Joop ook van Edwin V. plaatjes mochten ontvangen (vijftig maar liefst). Waarvoor dank. En nee, we hebben er absoluut geen bezwaar tegen als nog meer lezers van dit weblog tot zo’n sympathieke geste zouden besluiten. En ja, we willen ook graag ruilen. En ja, zelfs met Gé P., hoewel we never nooit niet bereid zijn vijf plaatjes neer te tellen voor een overschatte voetballer als Suarez. Als het nu een Honda of een Paauwe (wat was ie weer goed gisteren) betrof … Of in het geval van Tom: een Bodor of een Castro. Want dat is het ergste van alles, meneer zegt (ik hoop nog altijd dat hij slechts provoceert) dat hij fan is van Roda. Waar heb ik het in vredesnaam aan verdiend? Merk overigens op dat bij de lokale Plus de angst voor hervestiging van Albert Heijn er al behoorlijk in lijkt te zitten. Dat concludeer ik althans uit het maffe pleidooi van vorige week om de plaatselijke supermarkten behalve op zondag ook tot twaalf uur ’s nachts open te stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten