maandag 12 oktober 2009

Actualisatie – Skatebaanschande (2)

Heb ik dan toch te vroeg geoordeeld over Hallo? Voor zover mij bekend is Hallo tot dusverre het enige medium met het nieuws dat vanavond duidelijk is geworden dat er geen skatebaan komt tussen de A73 en de Van Merwijckstraat. De baan op zich zou twintigduizend euro gaan kosten. Daar komen nog tienduizend euro bij voor de noodzakelijke geluidswerende wanden. Dit laatste zou een te hoge kostenpost voor de gemeente betekenen, aldus Hallo. Ere wie ere toekomt: sterk staaltje journalistiek van Hallo. Dat ter opleuking van een en ander ongevraagd een foto van HorstsweetHorst is gebruikt, zij het nieuwsblad uiteraard vergeven, hoewel ik persoonlijk eerder voor deze foto zou hebben gekozen:Adieu, adieu, sweet skatebaan. Wat een drama. Na vier jaar zijn we weer helemaal terug bij af. Waarom zijn, na de ongetwijfeld vele tienduizenden euro’s kostende eerdere procedures, nu juist die laatste tienduizend euro een brug te ver? Hoeveel kost een nieuw onderzoek naar een andere locatie plus alle bijkomende werkzaamheden niet? Wie garandeert dat op een andere locatie geen geluidswerende wanden noodzakelijk zijn? Het zou wat al te gemakkelijk zijn de schuld eenzijdig in de schoenen van de gemeente te schuiven: de buurtbewoners zijn de grootste boosdoeners, maar aan hen heb ik eerder al genoeg woorden vuilgemaakt. Hoogste tijd voor een (re)actie van de skaters, dunkt me. Bij mij zullen ze in elk geval niet tevergeefs aankloppen om steun, in welke vorm dan ook.

P.S. Dagblad De Limburger bericht vanochtend (dinsdag) dat geluidswerende schermen geen tien- maar dertigduizend euro kosten. Fors meer, maar of dit wezenlijk iets aan de zaak verandert?

1 opmerking:

  1. Schrok me kapot toen ik het gisteren op hallo host aan de maas las.

    Schandalig dat we in een kern als Horst niet in staat zijn om een skatebaan te realiseren. ALs Samenleving MOETEN we nu in actie komen. Reageer; http://roybouten.web-log.nl/roybouten/2009/10/skatebaan-niet.html

    BeantwoordenVerwijderen