maandag 27 februari 2012

Actualisatie – Officieuze straatnamen (9)

M’n brievenbus puilde uit. M’n telefoon stond roodgloeiend. M’n mailbox stroomde over. Meterik was beledigd. Diep beledigd. Waarom? Omdat ik vorige week wél melding had gemaakt van een carnavalsstraatnaambordje in America
en een vergelijkbaar bord in Meterik onvermeld had gelaten.
En omdat ik over het hoofd had gezien dat werkelijk elke straat in Meterik ter ere van carnaval een alternatieve naam had gekregen.
Behalve een bewijs dat Horst-sweet-Horst zelfs in Meterik gevreten wordt, is dit inderdaad iets om me de ogen uit de kop te schamen.
Dus, waarde Meterikse gemeentegenoten, ik bied u hierbij mijn oprechte excuses aan en hoop dat u mij dit slippertje wilt vergeven.
Ben ik zo genoeg door het stof gegaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten