maandag 16 mei 2011

Intermezzo – In eigener Sache (5)

Blogger, het programma dat dit weblog aanstuurt, heeft er afgelopen week tot tweemaal toe vele uren uitgelegen. Vermoedelijk is dat er de oorzaak van dat minimaal twee reacties op de stukjes van vorige week (een op ‘Vuilnisman’ en een op ‘AFCA’) zijn verdwenen en waarschijnlijk ergens rondzweven in cyberspace. Ik heb dus geen censuur toegepast, bied de inzenders namens Blogger excuses aan en vraag hen hun reactie nogmaals te versturen.
Nu ik het toch over reacties heb: hierbij mijn reactie op een aantal reacties van de afgelopen weken:

@ Peter Meijers die denkt dat Ger Driessen het Horster cultuurhistorisch erfgoed is dat in de oorlog vernietigd is en nu met een nieuwe functie herontwikkeld moet worden: hoewel hij zelf afgelopen zaterdag in Dagblad De Limburger verklaarde een paar maanden te willen wachten voor hij een beslissing neemt over z’n toekomst, doet intussen het hardnekkige gerucht de ronde dat Ger Driessen opvolger van z’n opvolger wordt.
Ik geloof daar trouwens niets van: Napoleon is toch veel te groot voor Veldheim?

@ Zeverzak die vermoedt dat station Helenaveen het te herontwikkelen in de Tweede Wereldoorlog vernietigde cultuurhistorisch monument is: er bestaan inderdaad plannen station Helenaveen (dat in Griendtsveen lag) te herbouwen. Alleen: station Helenaveen is in 1945 gesloopt, nadat het al in 1938 was gesloten. Dit nog even los van de vraag of een station een cultuurhistorisch gebouw is.

@ Roy Bouten die reageert op het stukje over de AFCA-stickers en –graffiti: als ik de suggestie heb gewekt dat Roy Bouten verantwoordelijk is voor die stickers en graffiti, dan betreur ik dat.
Sowieso vind ik die AFCA-plak- en -spuitactiviteiten niet zo bezwaarlijk. Het zou pas echt erg zijn geweest als het PSV-aanhankelijkheidsbetuigingen had betroffen. Ajax en Roy gefeliciteerd - en als VVV in de play-offs tegenstanders treft van het niveau van het FC Twente van gisteren, dan zit het met de prolongatie van het eredivisieschap wel goed.

@ Erwin Smits die het nadeel van een top 5 van populaire berichten vindt dat iedereen die berichten als eerste aanklikt en ze dus steeds populairder worden: ik zie er geen enkel nadeel in als berichten populair zijn. En als mensen toch achter hun pc zitten, kunnen ze net zo goed populaire berichten op Horst-sweet-Horst lezen als de Ger Driessentapes bekijken.

@ iedereen die zich heeft uitgesproken over het stukje over de sluiting van TerugBlik: dank. Eindelijk eens lezers die reageren op lezers. Willen jullie daar vooral mee doorgaan? Ik smul van die verhalen over opgedroogde snotjes, oorsmeer en voetbalshirts met zweet, kwijl en huidschilfers. Overigens heb ik alle schuldgevoelens overboord gegooid en zaterdag een bezoek gebracht aan TerugBlik. Zeverzak liet me gewoon binnen, maar na z’n reactie van afgelopen woensdag twijfelde ik daar ook niet meer aan. Dit was de rijke oogst:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten