maandag 15 februari 2010

Intermezzo – Bandenprikker

Carnaval, dus de hoogste tijd voor een quizje.
Noord-Limburg wordt geteisterd door een of meerdere bandenprikkers. Politiechef Rob Gräeve van het district Venlo analyseerde het probleem afgelopen donderdag in Dagblad De Limburger: ‘Dit is een lastig delict. Het gaat om een prik in een band, niet meer en niet minder.’ Zijn reactie op de vraag wat burgers kunnen doen om deze ellende te voorkomen: ‘Zet de auto in de garage’.
Burgemeester Hubert Bruls van Venlo waagde zich afgelopen vrijdag in Dagblad De Limburger aan een nog iets dieper gravende analyse: ‘Dit zijn misselijke acties. Ik heb het jaren geleden zelf ook eens meegemaakt. Dit moet stoppen. Waarschijnlijk is een of andere idioot met een mes of schroevendraaier aan het werk.’
Reactie van Meindert Frankena, bewoner van de Broekstraat in Maasbree, eveneens in Dagblad De Limburger: ‘Als ik hem te pakken krijg, castreer ik ‘m.’

Dan nu de quizvraag: wie wil Meindert Frankena ontmannen?

a. Rob Gräeve vanwege zijn diepgravende analyse van het probleem;
b. Hubert Bruls vanwege zijn nog dieper gravende analyse van het probleem;
c. De vooralsnog onbekende bandenprikker die zijn autobanden lek prikte.

Mail het juiste antwoord vóór komende zondag naar HorstsweetHorst@gmail.com. Onder de inzenders van het juiste antwoord verloot ik een zakje cocktailprikkers.Overigens heb ik goed nieuws voor Rob, Hubert en Meindert: dankzij een heterdaadje heb ik een exact daderprofiel! Sterker: ik heb foto’s van de daders. Dat zit zo: de terreur van het schaatsen heeft zulke belachelijke vormen aangenomen dat het voetbal in Studio Sport zaterdagavond anderhalf uur later begon dan normaal. Alle tijd dus om naar de gestaag neerdwarrelende sneeuw te gaan kijken. Ik loop naar het raam en … Wat is dat daar? Het zal toch niet? Zie ik dat goed? Jawel hoor!Nou zullen we het helemaal hebben. Wel godverdomme! Ik storm naar buiten, maar de vogels zijn al gevlogen. Met achterlating van hun gereedschap, dat wel. Ik neem aan dat de duizend euro die de gemeente Venlo heeft uitgeloofd voor de gouden tip die leidt tot de aanhouding van de bandenprikker onverwijld mijn kant opkomen. Of nee, laat ook maar. Met die uitspraken van Rob, Hubert en Meindert ben ik eigenlijk al meer dan genoeg beloond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten