maandag 2 augustus 2010

Actualisatie – Top 5 olifantspaden (2)

Verheugd constateerde ik onlangs dat de nummer 1 uit mijn top 5 van olifantspadende storm van de reconstructie van de Lindweg ongeschonden had getrotseerd. Het roodwitte lint en de ijzerdraad waren niet bestand gebleken tegen de fietsende en brommende (waar zijn brommers eigenlijk gebleven?) anarchisten.Ik mag dat wel. Helaas weer eens te vroeg gejuicht. Een donkergroen hek (voorzien van een totaal overbodig roodwit lint) heeft dit mooie staaltje van tolerabele persistente recalcitrantie tenietgedaan. Weg nummer 1 van mijn top 5 van olifantspaden. Weer een stukje cultuurgoed de nek omgedraaid.Dat laten jullie hopelijk toch niet op je zitten, heren (ja, ik vermoed dat het heren zijn; het waarom daarvan zou een apart onderzoek waard zijn)? Als dwarsliggers laten jullie je toch niet op zo’n manier dwarsbomen? Mag ik eens een balletje opgooien? Bij bladkorven zie je geregeld van zulke kruiwagenlanceerinrichtingen liggen. Wat hadden jullie gedacht van vergelijkbare oprijplanken aan beide zijden van het hek? Om de zweefkick te vergroten, zou ik er ook geen bezwaar tegen hebben als jullie het laten bij één plank. Kan toeschouwers nog heel wat kijkgenot bezorgen. Uiteraard sta ik ook open voor alternatieve oplossingen. Zo biedt het feit dat het hek uit losse onderdelen bestaat, misschien ook wel perspectieven. Enfin, ik zie binnenkort wel wat jullie er van gebrouwen hebben. Ik vind het allemaal goed, als het maar leidt tot eerherstel voor de nummer 1 van mijn top 5 van olifantspaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten