maandag 14 juni 2010

Klein mysterie 169 – Parkeerverbod

Als we nu ook al elkaars vlaggen gaan stelen, kunnen we dat wereldkampioenschap wel op onze buik schrijven. Alleen als we de eenheid bewaren en er met z’n allen achter gaan staan, hebben we een kansje. Daarom dacht ik bij mezelf: ‘Ik ga gewoon naar Interchalet, koop daar voor een paar euro een vlag en hang die, alsof er niets is gebeurd, in dat voortuintje aan de Dr. Van de Meerendonkstraat.’ Kan het daar in elk geval niet aan liggen, als we geen wereldkampioen worden.Maar daar kwam ik me toch van een koude kermis thuis. Heel Horst leek wel op zoek naar een vlag bij Interchalet. Zes keer de parkeerplaats op en neer gereden, maar geen plaatsje te vinden. Hoewel. Daar aan de overkant van de Bremweg. Ja, daar is nog plaats genoeg. Gelukkig. Een vak met het opschrift ‘NP’, voor de rest alles vrij.
Wat hangt daar links eigenlijk voor mededeling aan het hek?Inderdaad, dat vermoeden had ik al. Maar wacht, daar iets verder naar rechts hangt nog een bordje:‘Parkeren op eigen risico.’ Durf ik dat aan? Welja, voor de vlag, of liever voor het wereldkampioenschap, heb ik dat wel over. Maar wacht, daar iets verder naar rechts hangt nog iets:‘Geparkeerde wagens voor deze poort zullen worden weggesleept.’ Daar heb ik eerlijk gezegd weinig zin in. Toch maar op zoek naar een andere parkeerplaats. Maar wacht, daar iets verder naar rechts hangt nog iets:Mooi. Niet moeilijk doen, de auto hier gewoon parkeren. Maar wacht, daar iets verder naar rechts hangt nog iets:En toen brak er wat. Had ik er geen zin meer in. Was het me genoeg. Zo laat ik me niet voor de gek houden. Dan maar geen vlag. Dan maar geen wereldkampioen. Zeg nou zelf: als je aan vijf bordjes op een hek van nog geen tien meter niet genoeg hebt om duidelijk te maken of je hier al dan niet mag parkeren, verdien je het dan om wereldkampioen te worden? Een retorische vraag lijkt me. Wat zou er trouwens gebeuren als Wesley en Khalid tegelijkertijd aan komen rijden bij de allerlaatste nog vrije parkeerplaats? Zou het dan bij elleboogstoten blijven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten