maandag 15 maart 2010

Klein mysterie 141 – Tiendere

Wat is dat toch met die bouwplaatsen? Heb ik me eerst druk zitten maken over die fiets bij de bouwput aan de Veemarkt, nu is het een bordje op het bouwterrein aan wat de Gebroeders Douvenstraat gaat heten. Eerst nog even terug naar de Veemarkt-fiets. Afgelopen vrijdag dacht ik onverwacht een nieuw hoofdstuk aan de saga toe te kunnen voegen. Aan de buitenkant van de houten schutting die De Smidse-in-aanbouw omgeeft, stond namelijk, ongeveer ter hoogte van café ’t Centrum, een blauwe, niet in optimale staat verkerende fiets geparkeerd. Toch niet wéér die fiets die me op 17 oktober van het afgelopen jaar voor het eerst was opgevallen? Néé, bleek na nauwkeurige vergelijking van de foto’s van vrijdag met eerdere opnamen, hoewel ik toe moet geven dat ik bijna in de val was getrapt.
Dan de Gebroeders Douvenstraat-in-aanbouw. Daar trok diezelfde vrijdag (het was me het dagje wel) dit bordje mijn aandacht:Voor wie het niet goed kan lezen: op het bedrieglijk echte gemeentenaambordje staat ‘Tiendere’. Ik kan er niets aan doen maar ik moest meteen aan het Tienrayse gemeenteraadslid Ger Verstraelen denken. Want wat was zijn verkiezingsleus? Inderdaad:Is de voorhoede van de Tienrayse horden nu dan eindelijk in Horst – meer bepaald de Gebroeders Douvenstraat – gearriveerd? Wat is eigenlijk hun doel? Autonomie en oprichting van de Vrijstaat Tienray? Een satellietstaat in de Gebroeders Douvenstraat? Annexatie van Horst? Of is dit slechts de Tienderse ambassade in aanbouw?Dat belooft trouwens nog wat als ook de andere vijf onlangs toegevoegde wingewesten tot dit soort acties overgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten