maandag 31 oktober 2011

Actualisatie – Verzonken karrenwielen

Hoopvol bericht van het verzonken karrenwielenfront: die top 5 zit er aan te komen! Kleine domper op de feestvreugde: helaas valt niet te ontkomen aan een versoepeling van de aanvankelijk uiterst strenge criteria. De jury heeft besloten de wedstrijd vanaf nu ook open te stellen voor wielen van andere voertuigen dan uitsluitend karren. Bovendien hoeft het materiaal waarvan de wielen zijn vervaardigd niet langer per se van hout te zijn. Anders is het echt onbegonnen werk.
Wel blijft het zo dat de wielen het begin van een oprit dienen te markeren en moet het nog steeds om twee wielen gaan. Dus wees gewaarschuwd: voor één wiel doe ik het beslist niet. Want als iets me de afgelopen weken is opgevallen wat betreft verzonken karrenwielen, is het wel dat je minstens evenveel een- als tweelingen aantreft. Gezien de deplorabele staat waarin ze veelal verkeren, lijkt de veronderstelling dat die eenlingen restanten zijn van tweelingen me niet al te gewaagd.
Mijn overtuiging dat die top 5 van verzonken (karren)wielen er uiteindelijk wel komt, is ook gestoeld op de wetenschap dat ik in Peter Janssen een medespeurder heb gekregen. Hij mailde me gisteren althans: ‘De afgelopen weken heb ik mijn werk gecombineerd met een taak als wagenwielwatcher.’ Zo willen we dat zien, een initiatief dat navolging verdient! Wagenwielwatchers aller landen verenigt u!
Om u een beetje warm te maken hier alvast een foto van twee verzonken (nou ja) (karren?)wielen aan de Driekooienweg (of Drie Kooienweg?) in Evertsoord, een vondst van diezelfde Peter:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten