maandag 9 maart 2009

Actualisatie – Pand Cuppen (2)

Na de gemeenteraadsvergadering van afgelopen dinsdag is het helemaal definitief: geen monument, niet karakteristiek, dus wordt het gesloopt. Doek gevallen. Discussie gesloten. Punt uit.
Wel het behouden waard is het straatbeeld. Daarom komt er iets moois voor terug – zeggen ze. Het zal wel aan mij liggen, maar ik blijf het vreemd vinden: heb je een authentiek (had ik toch bijna ‘karakteristiek’ geschreven) pand dat aantoonbaar in het straatbeeld past, ga je het slopen en vervangen door iets dat zijn waarde nog maar moet bewijzen. Maar goed, ik laat me wel verrassen.

1 opmerking:

  1. Ja jammer dat de gemeente en amtenaren zo van horst(wiet vd maas) weer zo kreatief zijn,en die ijs kraan voor kling dan,dat is zoiets,als ze die weg halen en er een champion van glas neer planten,voor de deur van kling,is niet normaal dat zo zoveel geld over de balk gooien.

    BeantwoordenVerwijderen