maandag 6 juni 2011

Intermezzo – Zaerum, biëstig schoën

Altijd fijn om in Sevenum te zijn. Gisteren was ik er weer eens. Het zal wel aan mij liggen, maar ik proefde er enige frustratie. Bij deze bewoner van de Luttelseweg bijvoorbeeld:
Maar vooral bij enige aanwonenden van een grasveldje aan de Van Stepraethstraat.
Zo op het oog een grasveldje dat zich bij uitstek leent voor een potje voetbal. Temeer omdat honden er verboden zijn.
Zoals zo vaak: schijn bedriegt. Wat ik aanzag voor een grasveldje is in werkelijkheid een
Drie andere bordjes zetten die bewering kracht bij:
Behalve gepoept, wordt hier vooral geleden, zoveel is wel duidelijk. Ik lijd met de lijders mee: ik kan uit eigen waarneming bevestigen dat de benaming Drollenplein bepaald niet bezijden de waarheid is.
Een potje voetbal kun je hier in elk geval maar beter uit je hoofd zetten.
Wist u trouwens dat woensdag een spannende dag wordt voor Sevenum? Dan wordt namelijk bekend of het zo sympathieke Peeldorpje doorgaat naar de volgende ronde van de jaarlijkse wedstrijd Het Leukste Dorp van Limburg.
Sevenum heeft de eerste ronde al overleefd en strijdt nu met Heijen, Mechelen, Neer, Obbicht, Reuver, Simpelveld en Swartbroek om een plaats in de finale. Sevenum bedient zich in z’n reclamecampagne onder meer van de leus Zaerum, biëstig schoën.
Zaerum, biëstig schoën? Ik kan me voorstellen dat die bewoner van de Luttelseweg en die aanwonenden van het drollenplein aan de Van Stepraethstraat misschien toch eerder voor een andere leus hadden gekozen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten