maandag 21 mei 2012

Intermezzo – Opportunisme

One Kenny Leemans
Walking along
Singing a song
Living in a Leemans wonderland
There’s only one Kenny Leemans
Hoe zou de wereld er vandaag hebben uitgezien als Ken Leemans gisteren in de play-offwedstrijd tussen VVV en Helmond Sport niet in de zeventigste minuut Marcel Meeuwis was komen vervangen? Vergeet Maya Yoshida, vergeet Danny Holla, vergeet zelfs Michael Uchebo en neem van mij aan: VVV heeft de continuering van het eredivisieschap uitsluitend en alleen te danken aan Ken Leemans. Rots in de branding, vooropgaand in de strijd, onverzettelijkheid uitstralend. Op een moment waarop anderen al lang niet meer thuis gaven. En dat na een jaar blessureleed. Als stank voor dank wordt z’n contract niet verlengd. Al zou het ook kunnen dat ie na gisteren alsnog een nieuw contract krijgt aangeboden. Dat is het beroemde opportunisme dat zo eigen is aan de voetballerij.
Mocht Ken Leemans trouwens toch blijven en volgend seizoen als een krant spelen, dan ben ik er als de kippen bij om ’m genadeloos neer te sabelen. Dat is het beroemde opportunisme dat mij zo eigen is. Kijk één keer naar Studio Voetbal of Voetbal International en u beseft dat ik in goed gezelschap verkeer. Of Anthony van Baal daar eveneens toe behoort? Hoop ik deze week duidelijkheid over te krijgen. Anthony van Baal is SP-gemeenteraadslid, inwoner van Tienray, Willem II-supporter en twitteraar. Enkele Willem II-tweets van Anthony uit september van het afgelopen jaar:





Gisteren promoveerde Willem II naar de ere-divisie. Onder leiding van trainer Jurgen Streppel. Dezelfde Jurgen Streppel die in september van het afgelopen jaar ook al trainer was van de tricolores. Als Anthony een beetje lef in z’n donder heeft twittert ie een dezer dagen: ‘Super Jurgen. Standbeeld voor die man. Ongeveer als enige heb ik altijd vertrouwen in ’m gehad en ben dat blijven houden.’
N.B. Mijn uithaal van verleden week naar Roy Bouten heeft het beoogde effect gehad: deze week geen last meer gehad van VVV-tweets met een vaderlijk toontje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten