maandag 24 augustus 2009

Klein mysterie 94 – Meer straatnaambordenraadselen (3)

Vrijdagavond 21 augustus 2009, 19.27 uur. Vanaf de Speulhofsbaan rijd ik de Sint-Jansstraat in. Hoewel: Sint-Jansstraat? Of Sint-Janstraat? Sint-Jansstraat dus.
Toch laat het me niet los. Het is inderdaad ook Sint-Maartensweg. Maar weer niet Meester Wijnensstraat (in plaats van Meester Wijnenstraat), Prins Bernhardsstraat (in plaats van Prins Bernhardstraat) of Dr. Lemmensstraat (in plaats van Dr. Lemmenstraat). Een logische verklaring kan ik eerlijk gezegd niet bedenken.

Zaterdagmiddag 22 augustus 2009, 17.43 uur. Vanuit de Stationsstraat rijd ik de Handelstraat in. Na mijn ervaring van een dag eerder, twijfel ik nu aan alles. Waarom niet Stationstraat en Handelsstraat? Ik kom er nog steeds niet uit.

Zaterdagmiddag 22 augustus 2009, 17.45 uur. Vanuit de Handelstraat rijd ik de Nijverheidsstraat in. Nu breekt werkelijk m’n klomp. Dat heeft toch niets meer met consequent zijn te maken?

Zaterdagmiddag 22 augustus 2009, 17.47 uur. Vanuit de Industriestraat rijd ik de Fabriekstraat in.
Zaterdagmiddag 22 augustus 2009, 17.48 uur. Vanuit de Fabriekstraat wil ik de Energiestraat oversteken en de Expeditiestraat inrijden. Maar wat is dat?Ter bevestiging hangt aan de andere kant van de straat ook nog dit bordje: Gek word ik er van. Ik begin zo langzamerhand te denken dat dit allemaal alleen gebeurt om mij te pesten.

Zaterdagavond 23 augustus 2009, 19.37 uur. Op de Duitse televisie zie ik Bayern München met 2-1 verliezen van Mainz. Zonder Borowski (verkocht aan Werder Bremen) en zonder Demichelis. Hamit Altintop wordt na 33 minuten gewisseld. Dat had ik begin juli dus in elk geval nog niet zo slecht gezien toen ik me afvroeg of genoemde mannen het zouden redden onder Van Gaal.

Zaterdagavond 23 augustus 2009, 20.52 uur. In De Koel zie ik Honda zijn vijfde doelpunt van dit seizoen voor VVV maken. Straatnaambordenraadselen? Wat waren dat ook alweer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten