dinsdag 7 april 2009

Klein mysterie 66b – Kiosktournure (3)

Vergissen is menselijk, dus ook mij niet geheel vreemd. Dinsdag na afloop van de gemeenteraadsvergadering had ik nog het idee dat de oplossing in de kioskkwestie nabij was (zie klein mysterie 64 en klein mysterie 66a). Dat ijssalon Passi zou verhuizen naar pension Sint-Lambert. Dat de kiosk waarin Passi nu is gevestigd zou worden gesloopt. Dat op die plek de ons enkele jaren geleden beloofde zilverlindes zouden gaan floreren. Dat het politieke probleem dat even dreigde, niet eens zou ontstaan.
Dat dacht ik dus allemaal op dinsdagavond. Twee dagen later stonden al die gedachten weer op losse schroeven. Aanleiding vormde de berichtgeving van die dag in De Echo van Horst en Dagblad De Limburger. Daaruit bleek dat de eigenaar van Passi absoluut niet zit te springen om heropening van de onderhandelingen over de huur van pension Sint-Lambert. Zijn argumenten: hij heeft veel tijd, energie, zorgen en geld in het nieuwbouwplan gestopt en bovendien doet de eigenaar van pension Sint-Lambert telkens toezeggingen die hij vervolgens niet nakomt. Mijn inschatting nu (voor wat die gezien het voorgaande nog waard is): de eigenaren van Passi en het pension komen niet tot overeenstemming. Daarmee zouden we weer terug zijn bij af. Daarmee zou tevens over twee weken de bal toch weer bij de politiek komen te liggen. Daarmee zouden CDA, PvdA en VVD de kaarten die ze tot nu toe voor zich hebben gehouden, toch op tafel moeten leggen. Kan dus wederom een bijzonder interessante vergadering worden.Maar stel nu eens dat ik andermaal helemaal mis zit met mijn inschatting. Dat de eigenaren van Passi en het pension dus wel een akkoord bereiken over toekomstige vestiging van Passi in het pension. Ook in dat geval blijft er een politieke kant aan de zaak zitten. Want wat gebeurt er met de kiosk bij verhuizing van Passi naar het pension? Die wordt afgebroken, mag je aannemen. En dan? Komen die beloofde zilverlindes er dan wel? Of blijft er ook na het verdwijnen van Passi ruimte voor een transparant gebouw op die plek? Ik laat me graag verrassen.U bent benieuwd naar mijn mening over de hele zaak? Echt? Dan zou ik u willen adviseren het stukje van 23 maart nog eens te herlezen. Of wacht, ik zal het u gemakkelijker maken. Ik verklap u hierbij mijn antwoorden op de vier door Joop de Hoon opgeworpen vragen (zie klein mysterie 66a): 1) nee; 2) ja; 3) ja; 4) nee. Duidelijker kan ik echt niet zijn.

1 opmerking:

  1. ik heb ook een blog en wilde een stukje over de ruine en kasteeltuin...
    ik heb uw blog gevonden omdat ik info zocht daarover.
    Mijn vraag is of u het oké vind als ik u link via mijn blog?
    Groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen