maandag 20 april 2009

Klein mysterie 68 – Friture open (ook bij hoog water)

Soms moet je dingen zien om ze te kunnen geloven. Als ik u alleen maar zou vertellen dat er ergens in de Horster middle of nowhere een bordje hangt met het opschrift ‘Friture open (ook bij hoog water)’, terwijl er in de verste verte geen friture of water – laat staan hoog water – te bekennen valt, zou u beslist denken dat ik u in het ootje nam. Maar nu ik het u ook kan laten zien, zult u het toch moeten geloven. Dat zich bij het Melderslose natuurgebied De Lummerick een jachthut bevindt, was na een tip geen verrassing meer. Maar dat op nauwelijks honderd meter van de jachthut dit bordje hangt, had gelukkig nog niemand mij verklapt (jachthut links op de achtergrond): Ik kan er niets aan doen, maar dit vind ik nu humor. Skurril zouden de Duitsers zeggen. Dat bordje ergens weghalen/vinden, het op een volstrekt belachelijke locatie een nieuwe plaats geven en verder net doen alsof er niets aan de hand is. Je moet er maar opkomen. Cool. De mooiste ontdekkingen blijven de toevallige.De hoe-en-waarom-vragen laat ik aan uw eigen fantasie over. Alleen aan de herkomst van het bordje wil ik wel een speculatie wagen, al was het alleen maar om eens de naam Petatte Wiel te kunnen laten vallen. Want zou het zo kunnen zijn dat het bordje ooit aan de Maaskade in Venlo heeft gehangen ter verwijzing naar – komt-ie weer – friture Petatte Wiel?

1 opmerking:

  1. Dit bordje heeft niet in Venlo of waar dan ook gehangen en is ook niet ergens weggehaald.Het is namelijk door ondertekende zelf gemaakt. Ik vond de jachthut nogal op zo,n ouderwetse friture lijken en omdat ie ook nog op palen staat , heb ik erbij gezet ( ook bij hoog water ) . gewoon een grapje , verder niks.
    Vriendelijke groet : een buurtbewoner.

    BeantwoordenVerwijderen