maandag 23 maart 2009

Actualisatie – Plateauperikelen (1)

Soms pakken dingen niet uit zoals je van tevoren had gehoopt. Zo kan ik niet ontkennen dat de plateauperikelen in Meterik, waarover ik op 23 februari berichtte, op een anticlimax dreigen uit te lopen.Waar ik eerder tot mijn heimelijke genoegen al tot astronomische hoogten uitschietende trillingsmeters en een verdere escalatie van het conflict tussen buurtbewoners en gemeente in het verschiet zag liggen, lijkt nu ineens alle emotie uit de strijd te zijn verdwenen (als we hier tenminste nog over een strijd kunnen spreken). Zo zegden de buurtbewoners hun medewerking toe bij de trillingsmetingen. Verder heb ik geen afwijzende reacties vernomen op het besluit van wethouder Stas om de geluidshinder niet te meten maar te berekenen. Tot overmaat van ramp signaleerde ik afgelopen weekend in de buurt van het omstreden plateau dit onbenullige kastje uit het jaar nulin plaats van de verwachte vernuftige, hightech trillingsmeter. Hopelijk leiden de wagens van het lokale loonbedrijf die over het plateau gaan denderen nog tot enige sensatie. Niets zo erg als een conflict dat doodbloedt. Buurtbewoners en gemeente stel me a.u.b. niet teleur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten