maandag 10 augustus 2009

Top 5 – Favoriete locaties voor een Horster racecircuit

‘Te meer nu blijkt dat Horst aan de Maas bezig is met de ontwikkeling van een terrein waar autoraces kunnen worden gehouden.’ Deze zin is afkomstig uit een artikel van afgelopen woensdag in Dagblad De Limburger over de vernietiging van milieuvergunning en bestemmingsplan voor circuit De Peel in Venray.
Soms ontgaat je wel eens iets. Zo was ik volledig onbekend met het feit dat er plannen bestaan voor een autoracecircuit in Horst. Ik ben dan zo dat ik altijd eerst de schuld bij anderen probeer te zoeken. Een verzinsel van Dagblad De Limburger? Niet bepaald, zo blijkt bij nadere bestudering van de uitspraak van de Raad van State over het Venrayse circuit. Daarin valt bij overweging 2.9.5 te lezen ‘dat de gemeente Horst aan de Maas thans een evenemententerrein, inclusief motorcrossterrein, aan het ontwikkelen is’. Oké, inderdaad geen ‘terrein waar autoraces kunnen worden gehouden’ (Dagblad De Limburger), maar wel een motorcrossterrein. Ik vrees dat ik de schuld voor mijn onwetendheid ditmaal bij mezelf moet zoeken. Toch biedt die ignorantie ook mogelijkheden. Omdat ik ook al niet weet wáár het raceterrein gepland is, kan ik fris van de lever en onbevooroordeeld een top 5 samenstellen van mijn favoriete locaties voor een Horster racecircuit. Hier komt-ie:

5. Wedstrijden hanenkraaien, eierlopen, hanenvechten, kiprijden, zwientje tik, het kan over enkele jaren allemaal in LOG Witveld. Een racecircuit zou de feestvreugde slechts vergroten.

4. Zuiltjes met leeuwen, slagbomen, maaskeien, banieren: allemaal gedoe in de marge. Een racecircuit, dat zou de herkenbaarheid van Kasteelpark Ter Horst pas echt bevorderen.

3. Wat zou de sociale en culturele integratie gedijen bij een racecircuit dat grenst aan een golfbaan!

2. Kent u een betere manier om al die induttende oudjes in Hof te Berkel straks wakker te houden?

1. Het begrip rondje-om-de-kerk, tot dusver vooral bekend uit de wielersport, zou een geheel nieuwe dimensie krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten