dinsdag 15 mei 2012

Klein mysterie 345 – Atrium (2)

Verdorie. Me weer voor niets druk gemaakt. Had ik maar voor één keer verder gekeken dan m’n neus lang is. Had ik me de moeite van dat stukje over het atrium van de Sint-Lambertuskerk kunnen besparen. Jan Duijf (ook wel Jan Duijvel of Jan met de bokkenpoten genoemd) wees me namelijk op zijn interview met cultuurwethouder Ger van Rensch dat in februari 2011 werd gepubliceerd in Info LGOG Kring Ter Horst (klik hier en ga vervolgens naar p. 28). De slotzinnen daarvan luiden:
‘Tenslotte is het volgens de wethouder ondenkbaar dat het atrium van de Horster Lambertuskerk wordt opgeofferd aan megalomane centrumplannen. Het atrium moet blijven, en wel in de “ongeopende” staat waarin het zich nu bevindt.’
Héél mooi! Jan Holthuis kan gerust gaan slapen, z’n dochter kan gerust gaan slapen, ik kan gerust gaan slapen. Goed dat er ook in Horst nog standvastige, niet-Blekeriaanse bestuurders zijn die niet meewaaien met elk modieus adviesbureauwindje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten