En de eerste prijs voor de beste Horster WK-reclamecampagne gaat dit keer naar … Slagerij Joosten! Niet dat er veel concurrentie was trouwens. Nee, de Horster WK-reclamecampagnes leken een beetje op het spel van het Nederlands elftal: geen greintje creativiteit, weinig lef, verdedigend, fantasieloos. Het enige verschil was eigenlijk dat de Horster WK-reclamecampagnes niet op de man speelden. Dat Slagerij Joosten
de eerste prijs wegsleept, is dus een duidelijk gevalletje van in-het-land-der-blinden-is-eenoog-koning. En ook Slagerij Joosten koos misschien iets te vaak voor de gemakkelijke oplossing: Maar de wekelijkse WK-aanbiedingen van Slagerij Joosten in De Echo van Horst getuigden óók van originaliteit. Van spelvreugde die bij andere Horster WK-adverteerders ten enenmale leek te ontbreken. Daarom komt Slagerij Joosten die eerste prijs gewoon toe. Waaruit die prijs bestaat? Naamsvermelding van Slagerij Joosten (ik ga nu voor de achtste keer de woorden ‘Slagerij Joosten’ intikken) op Horst-sweet-Horst! Er zijn voorwaar minder eervolle prijzen. Ik voorspel dat de omzet van Slagerij Joosten (negende keer) na publicatie van dit stukje tot ongekende hoogte zal stijgen. Mijn top 5 van WK-aanbiedingen van Slagerij Joosten (tiende keer):
5. Rode Duivels
4. Robbe reepjes
3. Van Bommeldingen
2. Stekelenburgers
1. Schnitzels met Van SpersiebonenHorst-sweet-Horst is overigens razend benieuwd naar de aanbiedingen van Slagerij Joosten (elfde keer) in De Echo van komende week. Bitterballen zijn natuurlijk sowieso een zekerheidje. Verder gok ik op jachtschotel en blinde vinken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten