maandag 15 juni 2009

Actualisatie – Gastvrijheid (2)

Zo word je onverwacht flink voor het blok gezet. Terwijl ik voor het braakliggende terrein aan de Meterikseweg tegenover restaurant La Rondine een bestemming als noodopvang voor asielzoekers in gedachten had, lijkt het erop dat hier een trapveldje gaat komen. Wat een dilemma! Mijn hart ligt bij asielzoekers, mijn ziel bij trapveldjes (of net andersom, daar wil ik van af zijn). Verscheurd door twijfel bracht ik de afgelopen dagen door. Het ene moment asielzoekers, het andere trapveldje.Locaties voor trapveldjes zijn er genoeg te vinden, voor asielzoekers juist niet. Dus kiezen voor asielzoekers?
Maar ik ben tegen opvang van asielzoekers in tenten. Dus kiezen voor een trapveldje?
Maar asielzoekers kunnen beter in tenten worden opgevangen dan helemaal niet. Dus kiezen voor asielzoekers?
Maar het voormalige klooster in Tienray lijkt weer in beeld te komen als opvangcentrum voor asielzoekers. Dus kiezen voor een trapveldje?
Maar asielzoekers opvangen in een dorp waar de PVV 38 procent van de stemmen haalt, kan nooit goed gaan. Dus kiezen voor asielzoekers?
Maar je oren laten hangen naar die 38 procent? Dat nooit! Dus kiezen voor een trapveldje?Me niet het hoofd breken over zaken waar ik toch geen invloed op heb? Misschien in de gegeven omstandigheden nog wel het verstandigste.

1 opmerking:

  1. Het gevecht tegen dorpse sentimenten is van alle tijden en alle plaatsen. Vanuit al dan niet valide politieke en maatschappelijke correctheid, willen we ons natuurlijk erop voor doen staan dat we goede opvang regelen,

    ...

    behalve in onze eigen achtertuin natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen