maandag 7 mei 2012

Top 5 – Horster kermiskassa’s

Eerst even wat losse kermisgedachten en –ervaringen.
‘Niet gooien, maar rrrrollen!’
Een groter contrast tussen het oorverdovende kermislawaai en het knisperen van voetstappen in verse sneeuw is nauwelijks denkbaar. Toch geloof ik dat beide me even dierbaar zijn.
‘Ballen vast, ballen vast. En rrrrollen maar.’
Glamour, wulpse dames met diepe decolletés, fancy cars, Hollywood dat nooit ver weg is, het leven in de fast lane, indrukwekkende mannentorso’s: als je het als middelmatig begaafd kunstschilder niet redt, kun je altijd nog kermisdecorschilder worden. In tegenstelling tot in het museum worden je creaties door vele tienduizenden gezien. Of ze ook worden bekeken, is weer iets anders.
‘Niet gooien, maar rrrrollen!’
Vergeet Naar de kermis van Ciska Peters en Ronnie Tober. We gaan samen naar de kermis van Nooit Dogt is veel beter:
Zondagochtend, 8.15 uur. Ben bezig met het maken van wat kermisfoto’s als boven me een raam wordt geopend.
‘Bent u geluidsmetingen aan het doen?’
‘Nee, ik fotografeer kermisattracties.’
‘Het is echt verschrikkelijk.’
‘Wat?’
‘Die herrie!’
‘Van de veegwagens? Valt toch wel mee, dacht ik?’
‘Nee, niet van die veegwagens! De kermis! Ik kan het geluid van m’n eigen televisie niet eens meer verstaan. Ik ga morgen de gemeente bellen.’
Zeiktrien.
Zelfs de viskraam weet op de kermis boven zichzelf uit te stijgen.
‘Ballen vast, ballen vast. En rrrrollen maar.’
Ik mag dan wel geen jongen meer zijn, net ben ik zeker. Gewoon maar eens een sollicitatiebrief schrijven?
‘Niet gooien, maar rrrrollen!’

En dan nu, hooggeëerd publiek, mijn top 5 van Horster kermiskassa’s:

5.
Oogt wat al te onschuldig voor een kermiskassa. Wordt aan de achterzijde gelukkig enigszins gecompenseerd.

4.
Cyberwereld en kermis. Of dat nou zo’n gelukkig huwelijk is?

3.
Zó jaren tachtig. Ademt de wilde frisheid van limoenen.

2.
De jungle met al z’n exotische verlokkingen was nooit eerder in zo greifbarer Nähe voor het complete Horster ambtenarenkorps.

1.
Need I say more?

1 opmerking:

  1. Je moet je toch heel erg vervelen om op de kermis fotos te maken.

    BeantwoordenVerwijderen