maandag 21 september 2009

Klein mysterie 98 – Gastvrije g

Zeg Roderick?
Ja?
Wordt het niet eens tijd voor een slogan?
Hoe bedoel je, Floris-Jan?
Nou, met een pakkende slogan val je extra op: C&A is toch voordeliger, Met melk meer mans, Horst van nature ondernemend …
Ik weet het niet. Golfhorst is van zichzelf toch al een sterk merk?Er gaat niets boven Groningen, Dat is snel!, Wij willen Bolletje …
Waar zat je voor ons dan aan te denken, Floris-Jan?
Spelen om de worst op de Golfhorst.
Veel te ordi.
Word een held op de voormalige vuilnisbelt.
Hoe vaak heb ik je nu al niet gezegd dat wij hier nooit, maar dan ook echt nooit, refereren aan die vuilnisbelt?Voor golfplezier kom je naar hier.
Zo krom als een slogan maar krom kan zijn. Het hoeft toch ook niet per se te rijmen?
De Golfhorst. For a great golf swing.
Geen Engels!
De Golfhorst. Golf met een zachte g.
Schrikt niet-Limburgers af.
De Golfhorst. Golf met een harde g.
Schrikt Limburgers af.
Maar wat dan, Roderick? Ik word er moedeloos van. Je kraakt alles af.
Niet alles. Dat met die g is op zich geen verkeerde vondst, laten we dat als uitgangspunt nemen.
Ok.Maar dan moet het woord daarvoor ook met een g beginnen. Bekt beter.
Golf met een grote G.
Zoiets ja.
Golf met een gewone g.
Het woord ‘gewoon’ komt in ons vocabulaire niet voor, Floris-Jan, dat weet je heel goed.
Golf met een golvende g.
Ik heb het gevoel dat we langzaam in de juiste richting komen.
Golf met een gouden g.
Bijna …
Golf met een gastvrije g.Dat is-ie!
De Golfhorst. Golf met een gastvrije g.
Helemaal af. Niets meer aan veranderen. Staat als een huis.
Zeg Roderick, wat doen we als mensen vragen wat dat eigenlijk betekent, ‘golf met een gastvrije g’?
Je dacht toch niet serieus dat ook maar iemand daarin geïnteresseerd is? Daar zou ik me maar geen zorgen om maken. Kom, laten we iets drinken op onze slogan. Cheers!
Cheers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten