maandag 26 december 2011

Intermezzo – Fijne feestdagen

En? De afgelopen dagen overladen met kerstkaarten? Ik in elk geval wel. Al moet ik er bij vertellen dat zelfs als ik niet was overladen met kerstkaarten, ik nog zou zeggen dat ik overladen was met kerstkaarten want als je niet wordt overladen met kerstkaarten kun je het pas echt schudden. Enfin, ik ben dus overladen met kerstkaarten.
Als je helemáál van deze tijd bent, stuur je kerst- en nieuwjaarswensen via Twitter. Gelukkig ben ik niet helemaal van deze tijd, dus ik stuur geen kerst- en nieuwjaarswensen via Twitter. Wel ben ik dusdanig van deze tijd dat ik door anderen via Twitter verzonden kerst- en nieuwjaarswensen op mijn beeldscherm kan toveren. Na een gedegen analyse kom ik tot de conclusie dat er twee soorten kerst- en nieuwjaarswensende twitteraars zijn: de gemakzuchtigen (‘Ik wens iedereen fijne dagen’) en zij die er echt werk van maken en iemand via een persoonlijke tweet hun kerst- en nieuwjaarswens overbrengen. Leon Litjens behoort overduidelijk tot de laatste categorie. De Horster wethouder wist me te raken door de originele wijze waarop hij journalist Peter Heesen van Dagblad De Limburger en de Venrayse wethouder Ike Busser woensdag via Twitter ‘fijne feestdagen’ toewenste. Dat originele zit ’m vooral in de lange aanloop.
Het begon allemaal met een artikel van Peter Heesen in Dagblad De Limburger over de Innovatoren. Als een terzijde beweert de journalist daarin dat de gemeente Venlo op het Floriadeterrein de Villa Flora bouwt.
Tegen het zere been van Leon Litjens, die twittert: ‘Foutje in DDL. Het is als volgt: Gem Venray, Venlo, Peel en Maas, Gennep en Horst ad Maas hebben samen Villa Flora gebouwd #beetjepietluttig.’
Waarop Peter Heesen reageert met: ‘Was het niet Venlo dat opdracht gaf agv besluiteloosheid andere gemeenten? En sloot Horst a/d Maas daarna niet als laatste aan?’
Leon Litjens: ‘Verhaal klopt niet. Daarbij heeft HadM als 2de besloten in te stemmen #kenuwfeiten.’
Daarop scheidt Peter Heesen een tweet af met een link naar een artikel in Dagblad De Limburger waaruit moet blijken dat Horst aan de Maas als laatste gemeente besloot mee te bouwen aan de Villa Flora. Hij voorziet z’n tweet van de hashtag ‘kenuwfeiten’.
Reactie van Leon Litjens: ‘In artikel staat dus dat VF door eerder genoemde gemeentes is gerealiseerd. Zie besluiten raden en dan zie je dat we 2de waren.’
Dan besluit de Venrayse wethouder Ike Busser zich ermee te gaan bemoeien: ‘Da’s nou politieke fijnslijperij ;-) RT @PeterHeesen: @LeonLitjens ...zucht...’
Peter Heesen: ‘Succes heeft blijkbaar vele vaders... zoals gebruikelijk na de geboorte.’
Leon Litjens: ‘Is t zo moeilijk om toe te geven dat je t fout hebt opgeschreven in de krant?’
Peter Heesen: ‘Als t fout zou zijn, dan niet. Kun jij een fout erkennen?’
Leon Litjens: ‘Ja dat kan ik. Ik hou er mee op. Fijne feestdagen.’
Ik zei het toch? Het mag misschien een beetje omslachtig zijn, maar een originele en persoonlijke manier om iemand fijne feestdagen toe te wensen is het zeker. Bovendien welgemeend en uit het diepst van z’n hart, dat lees je er aan alle kanten vanaf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten