zaterdag 27 maart 2010

Intermezzo – Culturele kruisbestuiving

Tot een kleine twee uur geleden was Campaign een mij volkomen onbekende Horster coverband. Zojuist heb ik Campaign twintig minuten live zien en horen optreden. Te kort voor een genuanceerd oordeel over de muzikale kwaliteiten van de vijfkoppige formatie (ongetwijfeld tot grote teleurstelling van de reageerder). Laten we het er op houden dat de band voorlopig nog in de schaduw staat van de Beatles. Dat wil zeggen op muzikaal gebied. Maar qua architectonische smaak en voorkeur sla ik Campaign nu al hoger aan dan de Beatles. Want terwijl de Beatles op 30 januari 1969 het dak van het weinig spectaculaire Apple Building in Londen uitkozen voor wat achteraf hun laatste live-concert bleek te zijn, gebruikte Campaign zonet het dak van het mooiste gebouw van Horst voor een bijzonder optreden.Culturele kruisbestuiving noemen ze zoiets geloof ik. Mooren roofs forever! En weet u wat het mooie is? Dit twitterde wethouder Litjens een half uurtje geleden over het dakoptreden: ‘fantastisch: dit moet men jaarlijks gaan doen en uit laten groeien tot een evenement’. Met andere woorden: er gloort een prachtige toekomst voor gebouw Mooren. Commitment tonen, noemen ze zoiets geloof ik.Hoe ik bij het optreden van Campaign verzeild raakte? Pure nieuwsgierigheid na het zien van dit soort dingen, die banners schijnen te heten als we Hallo Horst aan de Maas van afgelopen week mogen geloven.

1 opmerking:

  1. Campaign is een coverband. Mag Wim zich een aandachtig lezer van De Echo noemen, dan zal hem toch niet ontgaan zijn dat er enkele weken geleden een artikel over Campaign (op de voorpagina) stond, waarin gitarist Geert Josten een en ander vertelt over de gecoverde nummers. Reageerder is graag bereid het genoemde artikel alsnog naar Wim te sturen.

    BeantwoordenVerwijderen