maandag 21 september 2009

Actualisatie – Duidelijk diepere politiek

Gegokt en verloren. Op 6 september sprak ik het vermoeden uit dat de nieuwe lokale politieke partij Essentie achter de ‘Duidelijk diepere politiek’-affiches zat. Mis. Het blijkt de ook al nieuwe PvdA-PK-combinatie te zijn. Knap speurwerk van de Horster jongerenwebsite Dreksbak leidde al op 9 september tot deze onthulling, die afgelopen donderdag werd bevestigd. Behalve de affiches waren verder een levensgrote driedimensionale bril (de afgelopen veertien dagen op diverse locaties opgedoken) en een weblog (dat alweer uit de lucht is) onderdeel van de actie. Die bril komt trouwens goed van pas. Door op de affiches en de website een letter te gebruiken die bestaat uit de kleuren zwart, rood en groen ontstaat namelijk een bijzonder onscherp, ik zou bijna zeggen wazig beeld, dat je doet twijfelen aan je gezichtsvermogen. En dat terwijl de partij in haar programma juist duidelijkheid belooft (helaas zijn partijen die onduidelijkheid beloven dungezaaid)!Overigens heeft Essentie mijn oproep van twee weken geleden om eindelijk eens met concrete standpunten naar buiten te komen, ter harte genomen: het verkiezingsprogramma is intussen vastgesteld en gedeeltelijk terug te vinden op de website van de partij.

1 opmerking:

  1. Wim,
    Toch mooi dat de bril, de dag van het vaststellen van de lijst en het programma, aan mijn balkon iemand is opgevallen. De kleuren op de posters zijn bewust gekozen. Ik stel voor dat je een 3D brilletje op zet en voor de poster gaat staan, dan zie je dat we niet alleen 3Dimensionaal beloven, maar ook leveren!

    Het 3D brilletje wil ik je graag leveren!

    Roy

    BeantwoordenVerwijderen