Horst aan de Maas liefdevol, verontwaardigd, uitdagend, kritisch en verwonderd beschouwd
maandag 6 oktober 2008
Intermezzo – Verdwijnende reclame-uitingen
Stel dat er een prijs bestond voor de best verborgen Horster reclame-uiting en stel verder dat er een prijs bestond voor de vanuit een laagvliegend vliegtuig best zichtbare Horster reclame-uiting; dan was ik ervan overtuigd dat deze gevelreclame in beide gevallen hoge ogen zou gooien: Stel ook dat er een prijs bestond voor de meest lelijke Horster reclame-uiting; dan wist ik zeker dat deze in de top-5 zou eindigen:Stel tenslotte dat er een prijs bestond voor de best gefiguurzaagde Horster reclame-uiting; dan durfde ik er vergif op in te nemen dat dit werkje met stip op 1 zou komen: Ik kom hier op omdat al deze reclame-uitingen gaan verdwijnen nu de grootscheepse sloop-en-wederopbouw-operatie van de westwand van het Wilhelminaplein en de zuidwand van de Veemarkt op het punt van beginnen staat. Laten we eerlijk zijn: veel moois gaat er daarbij niet verloren. Ik kan me nog voorstellen dat de afbraak van ‘Cox Jeu’ bij veel veertigplussers nostalgische gevoelens oproept.Om het verdwijnen van het pand waarin laatstelijk groente- en fruitmarkt Henk Janssen en schoenwinkel Venice gevestigd waren, zullen echter slechts weinigen een traan laten. Ik laat me graag verrassen door wat er voor deze lelijkheid in de plaats komt.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten