maandag 24 oktober 2011

Top 5 – AH-Erlebnisse

Over verkeerde timing gesproken: stopt Albert Heijn na drie jaar met de voetbalplaatjes, keert ie terug in Horst! Nee, die door sommigen gewenste ondergang (alsof het wat uitmaakt of je nu door de kat of door de hond wordt gebeten) van de Plus laat in elk geval nog op zich wachten tot de voetbalplaatjesperiode voorbij is. Als het moet, sta ik daar persoonlijk garant voor.
Woensdag opende Appie, vandaag vers van de pers de top 5 van mijn AH-Erlebnisse (vergeef me de flauwe woordspeling, ik kon het gewoon niet laten) sindsdien:

5. De inrichting. Jammer van de pilaar bij de eerste kassa, verder niets aan te merken op de inrichting. Zonder overbodige rimram, geen de doorgang versperrende aanbiedingen en goddank rechte rijen. Graag had ik u foto’s laten zien van het interieur, maar helaas: fotograferen behoort tot de vijf verboden:

4. De hoofdingang. ‘Albert Heijn maakt de hoofdingang aan de Steenstraat. Aan de achterzijde komt een tweede, ondersteunende ingang.’ Aldus wethouder Leon Litjens in Dagblad De Limburger van 23 augustus. Dit is de hoofdingang:
Dit de ondersteunende ingang:
Dat maakt me wel heel nieuwsgierig naar de definitie die de wethouder hanteert voor de begrippen ‘hoofdingang’ en ‘ondersteunende ingang’.

3. Het boodschappenbriefje. Vier dagen open en je dan al mogen verheugen in internationale klandizie:
Gevonden op het pleintje bij de ondersteunende ingang. Aan een interpretatie waag ik me later wel eens, dit is niet het moment en de plaats (al staat het u natuurlijk vrij me alvast uw interpretatie te mailen).

2. Het winkelwagentje. Wat je verder ook kunt zeggen van Appie: die winkelkarren zijn state of the art.
Hip, sexy, daar wil je mee gezien worden. Zo zet je Aldi, Jan Linders, Jumbo, Lidl en Plus op achterstand.

1. De dakdecoratie. Jarenlang siert de naam ‘Albert Heijn’ het dak van een leegstaand pand.
Dan vestigt er zich een Albert Heijn en wat gebeurt er met de naam? Die verdwijnt!
Logisch is anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten