donderdag 10 juli 2008

Intermezzo - Muurdecoratie Meuleveld

Ongetwijfeld zullen er onder de volgers van dit weblog mensen zijn die mij maar een detaillist, een azijnpisser, een kommaneuker, een pietlut, een zeurpiet of zelfs een ‘peenteneuker’ (of nog erger: alle zes) vinden. Ik vrees dat ze daarin wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Dit neemt niet weg dat ik óók oog probeer te hebben voor Grote Schoonheid. Zo ben ik lyrisch over deze muurdecoratie bij basisschool Meuleveld.









Wie de ontwerper is, weet ik helaas niet (en is vreemd genoeg ook niet te vinden op de website van de school, die wél een heel verhaal over de betekenis van het logo bevat), maar hij of zij is in mijn ogen een groot kunstenaar. Telkens als ik er langskom treft me de onroerende schoonheid ervan. Ik moet zelfs bekennen dat ik er wel eens speciaal een blokje voor om rijd of fiets om het te zien. En dat allemaal zo maar, gratis en voor niets voor iedereen te bewonderen!
Eén klein smetje (mijn ware aard verloochent zich niet): pal naast deze muurdecoratie is de muur beschilderd met dit idyllische tafereeltje.









Geluk bij een ongeluk: door de lelijke hekken – zijn die toch nog ergens goed voor – wordt het grotendeels aan het zicht onttrokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten