
Het leven is ook af en toe een gokje wagen. Dus gewoon maar gedaan: gisteren op
station Horst-Sevenum om 18.46 uur (+1) overgestapt op de Sprinter van een
kleine twee uur eerder, 16.55 uur, naar Uitgeest. Aanrader! De trein vertrok stipt op tijd vanaf
het weer tot leven geroepen perron 3. Gistermiddag om 13.44 uur gearriveerd
in Uitgeest. Daar gistermorgen enkele molens bekeken en de nacht doorgebracht.
Daar, het was inmiddels eergisteren, besloten verder te sporen. Van Uitgeest
met de Sprinter naar Lage Zwaluwe. Daar overnacht en slachtoffer geworden van
de spoorstaking vrijdag. Extra nachtje Lage Zwaluwe dus. Donderdag met het
boemeltje van 9.32 uur naar Breda. Daar met de EuroCity van 7.42 uur van 9 oktober vorig jaar naar Brussel-Zuid. Van daar met de TGV van 13.08
uur van 7 maart 2018 naar Lyon-Part-Dieu gezoefd. Op 23 september 1972 verder
gegaan met de D-trein van 12.29 uur van Lyon-Part-Dieu naar het stationnetje
van Castel Gandolfo. Daar op 3 februari 1948 weer door met de Interregionale
van 6.59 uur naar Praha-Holešovice. Grauw en grijs, bedrukkende sfeer. Daarom
op 14 juli 1922 om 2.38 uur de reis vervolgd met de nachttrein naar Minsk-Pasažyrski.
In Minsk op 28 oktober 1874 om 22.11 uur op de slaaptrein naar Sint-Petersburg
gestapt. Daar zit ik nu, het is inmiddels 12 augustus 1807, te wachten op de
stoptrein van 10.27 uur op 2 november 1837 naar Tsarskoje Selo om het begin van
mijn terugreis naar Horst-Sevenum te aanvaarden.
Eerst ga je lezend mee op reis, dwars door tijd en taal, en dan sta je ineens weer stil – welkom thuis en dank voor het meenemen.
BeantwoordenVerwijderen